Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis case till iPhone 4

Tråden skapades och har fått 143 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-30 12:16

Var det någon som fick ett gratis case direkt i butiken vid sitt iPhone 4 köp?
Har försökt ladda hem appen från Apple store men det går inte att ladda hem för mig.
Någon som lyckats och har något tipps?
Eller är det bara så att "gratis skal programmet" inte startat än i Sverige?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-07-30 12:25
Ursprungligen av zOlid:

Eller är det bara så att "gratis skal programmet" inte startat än i Sverige?

Vad jag har läst så har inte Apple beslutat om dem ska ge ut gratis "bumper" i scandinavien. Vårt nät är bättre utbyggt så det är inte lika stort problem här som det är i usa... Men om det ska göra det så kommer du kunna ladda ner er program i App Store.
Det delades ut "några" gratis cases i kön på kungsgatan(Stockholm) i natt, men det var inte telia utan något annat företag som gjorde det som reklam...

Senast redigerat 2010-07-30 13:10
  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-30 12:32

Enligt Steve Jobs så skulle "free bumpers" vara på en internationell nivå.. Om jag inte missminner mig..

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-30 12:33

Låter riktigt konstigt om dom inte skulle dela ut gratis case till Sverige måste jag säga.
Källa på det?
Dom sa inget om lands restriktioner på press konferensen.
Vet att att den inte var släppt i Sverige och många andra länder än då, men borde vara samma överallt tycker man.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-30 13:50
Ursprungligen av zOlid:

Källa på det?

Steve Jobs presskonferens @ 25:30 in i klippet.
Han säger "for every iPhone 4"

Han säger inte bara USA eller så.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-07-30 13:43

hmm... nä jag hittar inte igen just där jag läste om att det att det var för bra täckning i scandinavien.. letar vidare...

Dock hittade jag följde på telias iphone blogg...

Kalle [Telia iPhone Blog] Skriver:
juli 30th, 2010, 10:00

Diskussioner för vad gäller gratis bumpers och det är något vi får återkomma med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 13:46

Ladda ned appen i din iPhone 4 och beställ. Det gjorde jag nyss...

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-07-30 13:54
Ursprungligen av selfish:

Ladda ned appen i din iPhone 4 och beställ. Det gjorde jag nyss...

Vad heter appen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 13:55

iPhone 4 Case Program

Måste för övrigt ganska nyligen släppts, sökte efter det innan lunch, då hittade jag inget...

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-07-30 13:55

iphone 4 case program...

Då har jag beställt en svart bumper med lev tid på 3-5 veckor... frågan är om man vill vänta så länge eller om man kommer köpa ett innan dess...

Senast redigerat 2010-07-30 14:06
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-08-12 20:30

idag damp den ner i brevlådan! Måste säga att jag blev förvånad över att den var delvis matt / blank... Den bestäldes 30/7...

Ursprungligen av speer:

iphone 4 case program...

Då har jag beställt en svart bumper med lev tid på 3-5 veckor... frågan är om man vill vänta så länge eller om man kommer köpa ett innan dess...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 14:16

Tog 3 dagar för någon annan här på forumet, verkar vara ganska lugnt! Tror den kommer inom en vecka iaf!

Kör ni alla på första bumpern eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 14:47

Jag körde första, tyckte den var snyggast, tänkte köra med skydd till skärm (både fram och bak) också!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 14:56

Jag beställde inCase Snap Case. Tycker inte bumpern ger tillräckligt med skydd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 15:12

Det går nog som sagts fortare än de anvisade väntetiderna. Fick just mail som sade: "Vi beräknar att kunna skicka din order den: 03 Sep, 2010. ".

Edit: 3-5 veckor stämmer ganska bra om man får tro beställningssidan. Dålig tidsuppfattning på grund av semester...sorry.

Senast redigerat 2010-08-02 13:11

Valde mellan Apples bumper och Pixelskin HD och blev till slut den sistnämnda

Här är en skaplig genomgång av alternativen:

Which Free iPhone 4 Case Is The Best For You? | dailyator.com

Edit: Förutom bra betyg så är PixelSkin dyrare samt fanns inte i svensk Apple Store för mig. Lättare att köpa Apples standardlösning om jag skulle önska den

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 16:34

Det blev en "Belkin Shield Micra" för mig del, den enda som verkar kunna sitta på fast man har den i TomTom-hållaren samt dockan. Verkar ju hyfsat diskret också.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-07-30 17:13

Det bidde en Belkin Shield Micra för mig med.....
Står att den skickas 3 sept

Ursprungligen av jobke:

Det bidde en Belkin Shield Micra för mig med.....
Står att den skickas 3 sept

Tog den jag med, kommer nog fortsätta köra utan ändå, gillar inte att ha skal på saker som inte ska ha skal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-02 00:28
Ursprungligen av zinned:

Det blev en "Belkin Shield Micra" för mig del, den enda som verkar kunna sitta på fast man har den i TomTom-hållaren samt dockan. Verkar ju hyfsat diskret också.

Hur pass säkra uppgifter är detta? Har du/nån provat själv? Vad är annars källan? Länk?

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-02 04:06
Ursprungligen av Nirre:

Hur pass säkra uppgifter är detta? Har du/nån provat själv? Vad är annars källan? Länk?

Tack på förhand.

Någon källa än min egen uppfattning efter att ha sett bilder på skalet finns inte. Dock verkar den ju kunna passa bra då den inte täcker topp och botten.

Ursprungligen av jacoblo33:

Valde mellan Apples bumper och Pixelskin HD och blev till slut den sistnämnda

Här är en skaplig genomgång av alternativen:

Which Free iPhone 4 Case Is The Best For You? | dailyator.com

Edit: Förutom bra betyg så är PixelSkin dyrare samt fanns inte i svensk Apple Store för mig. Lättare att köpa Apples standardlösning om jag skulle önska den

Tack för den länken, letat efter en bra "test" av de som erbjuds.

Det var ju mer en genomgång av bilderna egentligen. Ingen som sett ett mer "hands-on"-test?

Ursprungligen av A.K.O.A:

Det var ju mer en genomgång av bilderna egentligen. Ingen som sett ett mer "hands-on"-test?

Märkte det, men det är ju inget direkt testa, de var ju tämligen lika.
Valde ett Speck Pixelskin HD mest för att det var gratis.

https://www.speckproducts.com/products/pixelskin-hd/iphone-4/243

Jag kommer köpa ngt annat längre fram. Vill ha ngt som säger "min", rejält

Ursprungligen av Goflorp:

Märkte det, men det är ju inget direkt testa, de var ju tämligen lika.
Valde ett Speck Pixelskin HD mest för att det var gratis.

https://www.speckproducts.com/products/pixelskin-hd/iphone-4/243

Jag kommer köpa ngt annat längre fram. Vill ha ngt som säger "min", rejält

Sant men när jag provade ett incasefodral till 3gs som var tvådelat och ngt mjukt tyg i så att det gled på fint blev jag övertygad om att det var liiite skillnad mellan skal som är svår att se

Väntar på era recensioner med spänning

Om någon höll en skarpladdad revolver riktad mot skallen - med hanen spänd och darrande hand - så kanske jag - eventuellt - skulle överväga att sätta på ett case på denna vackra skapelse. Kanske. Åtminstone tills vapnet inte längre rktades mot mig.

Ursprungligen av Zimmerman:

Om någon höll en skarpladdad revolver riktad mot skallen - med hanen spänd och darrande hand - så kanske jag - eventuellt - skulle överväga att sätta på ett case på denna vackra skapelse. Kanske. Åtminstone tills vapnet inte längre rktades mot mig.

Yep, så känner jag med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 17:48
Ursprungligen av Zimmerman:

Om någon höll en skarpladdad revolver riktad mot skallen - med hanen spänd och darrande hand - så kanske jag - eventuellt - skulle överväga att sätta på ett case på denna vackra skapelse. Kanske. Åtminstone tills vapnet inte längre rktades mot mig.

Håller med till 90%. Det finns dock situationer då ett extra skydd är skönt att ha: krogbesök, skogspromenader, båtturer och liknande.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 23:56
Ursprungligen av Zimmerman:

Om någon höll en skarpladdad revolver riktad mot skallen - med hanen spänd och darrande hand - så kanske jag - eventuellt - skulle överväga att sätta på ett case på denna vackra skapelse. Kanske. Åtminstone tills vapnet inte längre rktades mot mig.

Oiy oiy, vi sitter i samma båt kompis

Jag håller med dig, men...gratis är gott. Jag har kört 3G och 3GS helt utan skal/skydd/film och kommer troligtvis göra det nu också men då det är gratis skadar det ju inte att testa

Bevaka tråden