Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook stannar vid "vit skärm"

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Surfade och plötsligt hängde sig min MacBook. Jag fick helt enkelt trycka på stora knappen och göra en omstart.

Den starta och det lilla ljudet hörs men sen stannar det av och det visas en vit skärm med en symbol av en katalog med ett frågetecken i. Vad menas med detta?
Har försökt att stoppa i skivorna man fick med men det vill inte alls funka.

Tips?

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-26 16:59

Klicka här. Hoppas det löser sig för dig.

Nej nej fan nej.

Har provat med olika tips från Apple Support också men hårddisken vill inte riktigt vara med så Apple-Care känns plötsligt som en fin investering.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-26 21:02

Ja, stänger man av datorn på det sättet som du gjorde så kan hårddisken ta skada eller lägga av helt.

Möjligt men det fanns ju inte så många alternativ. Hur länge är rimligt att vänta när Safari ska öppna en ny flik? Jag lät datorn stå och fundera i minst 10 minuter innan jag tryckte på stora knappen...

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-26 23:53
Ursprungligen av Gåsapåg:

Möjligt men det fanns ju inte så många alternativ. Hur länge är rimligt att vänta när Safari ska öppna en ny flik? Jag lät datorn stå och fundera i minst 10 minuter innan jag tryckte på stora knappen...

Går ju annars att tvångsavsluta programmet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-26 23:54

Om du kunde starta terminalen:
sudo shutdown now -r
Men den kanske inte heller gick att starta?

Nej tvångsavsluta på det fina sättet gick inte då mus och tangentbord inte längre var med i matchen..

  • Medlem
  • 2010-07-29 16:12

Å andra sidan är det väldigt enkelt att byta hårddisk i en MacBook. :=)

1
Bevaka tråden