Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Domedagen snart här- bara jag hinner få min nya iphone 4G

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-29 13:27

Domedagen snart här- bara jag hinner få min nya iPhone 4 G O:-)

Jorden kan frontalkrocka år 2182 eller redan 2080 med RQ36.

"RQ36" Låter ganska mesigt, nästan som ett nytt tandinplantat.

Världen 29 jul 13:13
En 549 meter tjock asteroid kan kollidera med jorden år 2182. Ett nedslag skulle kunna orsaka nästan 1000 meter höga tsunamivågor och riva upp ett dammoln som fyller atmosfären. Det varnar spanska forskare för, skriver Svenska Dagbladet.

Fram till år 2060 är risken för att träffas av asteroiden som kallas RQ36, mycket liten. Men risken fyrdubblas kring 2080 då dess bana svänger tillbaka mot jorden. Risken minskar sedan åter för att nå en topp mellan 2162 och 2182. Beräkningarna anses mycket tillförlitliga och bygger på 290 observationer med teleskop och 13 mätningar med radar.

psss. kanske dags för en uppföljare av Armageddon 2 men denna gång i tappning av NASA realstuff !

Senast redigerat 2010-07-29 13:42

Tur att man inte kommer att vara vid liv 2182. Om kristendomen har rätt så lär man väl sitta på ett tryggt avstånd i himlen och titta på kaoset istället.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Tur att man inte kommer att vara vid liv 2182. Om kristendomen har rätt så lär man väl sitta på ett tryggt avstånd i himlen och titta på kaoset istället.

Inte ens 2080 lär jag vara i livet - och har svenska kyrkan rätt så finns jag på samma ställe som du. Har andra kyrkor rätt så har jag det betydligt varmare om fötterna.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-07-31 03:26

Domedagen är nära och telefonen heter Iphone 4, inte 4G

(Och helst ingen kommentar om att jag följer svenska skrivregler och inleder med versaler istället för att skriva namnet som varumärket)

Ursprungligen av BlackSmp:

(Och helst ingen kommentar om att jag följer svenska skrivregler och inleder med versaler istället för att skriva namnet som varumärket)

Well, you just did

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-31 13:12
Ursprungligen av BlackSmp:

Domedagen är nära och telefonen heter Iphone 4, inte 4G

(Och helst ingen kommentar om att jag följer svenska skrivregler och inleder med versaler istället för att skriva namnet som varumärket)

ja ja ja klanka ner på mig bara än så länge är jag i livet så trampa på

iPhone 4G heter mitt exemplar

Special Edition for special people

That's life;)

1
Bevaka tråden