Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Alu batterier

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2009-09-13 13:35

Hej, nu får ni ursäkta om denna diskussion redan finns uppe, men jag har suttit och sökt hela morgonen, och inte hittat, kanske söker på fel saker...

Men det är så, jag sitter och tittar efter nytt batteri till min MacBook Unibody, har för mig att jag sett att det skall finnas piratbatterier som har högre kapacitet än orginalbatterierna? fast när jag bläddrar runt på div. siter så hittar jag inte ett enda batteri för just denna MacBook modell, endast orginalbatterier? är det så att det inte finns några pirat och man måste köra Apples egna? jag menar, det finns ju ändå inte speciellt många batteritillverkare i världen, och chansen är ju stor att piratbatteriet faktiskt tillverkas i samma fabrik som orginalbatteriet..

skulle vara trevligt med lite guidning i rätt riktning!

VH

//William S B

Hittade du ngt?

Att du hittar ett pirat med MER energi än vad apple lyckats knö in kan du glömma.
Apple är ju marknadsledande på att får in så mkt energi i ett batteri.

Det finns batteri-packar som man har vid sidan på som innehåller väldigt mkt energi, kan det vara en sån du tänker på?

External MacBook Air Battery, External MacBook Pro Battery and External Laptop Battery at Batterygeek.net. Sextuple your Battery Runtime.

Ursprungligen av Goflorp:

Att du hittar ett pirat med MER energi än vad apple lyckats knö in kan du glömma.
Apple är ju marknadsledande på att får in så mkt energi i ett batteri.

Jaså?

Pirat - 5800 mAh - 62,6 Whr - Batterikungen

Enligt vad som står på EveryMac.com, så har originalet 60 Whr (5600 mAh).
MacBook Pro "Core 2 Duo" 2.33 15" Specs (Late 2006, MA610LL, MacBookPro2,2, A1211, 2120) @ EveryMac.com
MacBook Pro "Core 2 Duo" 2.5 15" (08) Specs (Early 2008, MB134LL/A, MacBookPro4,1, A1260, 2198) @ EveryMac.com

Och detta är bara exempel på en modell. Finns gott om piratbatterier som lovar något högre kapacitet. Hur de fungerar i verkligheten, och hur länge de håller, kan jag inte uttala mig om - men de finns.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-07-28 10:41
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jaså?

Pirat - 5800 mAh - 62,6 Whr - Batterikungen

Enligt vad som står på EveryMac.com, så har originalet 60 Whr (5600 mAh)... - men de finns.

Unibody?

Ursprungligen av theoo:

Unibody?

Nej, jag vet att mitt exempel visar fel datormodell.

Mitt inlägg var bara till för att visa att Goflorps väldigt bestämda och kategoriska uttalande om Apple och batterikapaciteter var fel.

Jag har fått höra från folk som jobbar med det här att Apple är marknadsledande, att deras batterier är så energitäta i sin konstruktion att de om de får en smäll kan svälla.
Det har ju hänt en del...

5600 mot 5800 är ju inte mycket skillnad heller. 3,5% ...
Apple ligger vid övre gränsen vad som är möjligt idag.

Skall det vara värt att joxa runt med piratbatterier så hade jag gärna sett 8000mAh eller ngt sånt.
Då hade det ju vart värt byta.

Men, du kanske vill ha det till Stefan Holm och hans "2,42"-tjöt med Patrik Sjöberg

Ursprungligen av Goflorp:

Men, du kanske vill ha det till Stefan Holm och hans "2,42"-tjöt med Patrik Sjöberg

Nej, jag ville ingenting, mer än att visa att det finns batterier med högre kapacitet. Jag gör inga jämförelser i övrigt, om hur dessa batterier fungerar i verkligheten.

  • Medlem
  • 2010-07-28 11:18

En OT-fråga bara. Men varför stå iPhonen upp-och-ned?

Lugnt Jesper, 5800 är mer, men knappast värt jobbet.

1
Bevaka tråden