Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod sorterar fel

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett irriterande problem med min iPod. Jag har rippat en CD i iTunes (se bifogad fil) med Kim Wilde, varav en av låtarna är en duett som jag har taggat med artistnamnet Kim Wilde & Junior.

I låtens iställningar (som framgår av bifogad bild) har jag ställt in så att låten ska sorteras efter Kim Wilde, så att alla låtar kommer tillsammans i ett album. Detta funkar jättebra i iTunes, som ni kan se, men när jag lägger in skivan på min iPod blir det fel.

Duetten hamnar då istället ensam under "Kim Wilde & Junior" och syns inte alls när jag går in på albumet under "Kim Wilde". Det bildas förresten två "Kim Wilde"-fält på iPoden.

Det känns riktigt irriterande... Vad gör jag fel? Jag tycker att jag har kollat alla fält som kan tänkas ha blivit fel.

Är desperat. Väldigt tacksam för snabbt svar!

Är "del av samling" eller vad det kan tänkas heta på svenska ikryssad?

Har samma irriterande fel. Kryssar man i "del av samling" så hamnar skivan i "samlingar" och inte under artister i ipoden.

Försökte kontakta Apple för att få hjälp med detta, men som vanligt så vägrade de hjälpa till utan att få betalt. Skandal. Så vi får nog stå ut med detta elände.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-24 19:03
Ursprungligen av BimboBoy:

Försökte kontakta Apple för att få hjälp med detta, men som vanligt så vägrade de hjälpa till utan att få betalt. Skandal. Så vi får nog stå ut med detta elände.

Rapportera som bugg och feedback...

Vadå få betalt? Det finns en sorterings funktion och det verkar inte fungera.
Jag har gjort på ett annat sätt. Jag har satt låtnamnet och sen skrivit I parantes ft. artist.
I ditt fall blir det så här:
( Another Step (closer to you) (ft. junior)

1
Bevaka tråden