Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handbrake text i dvd filmer

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • göteborg
  • 2010-07-26 23:04

hej använder detta program Handbrake.när jag rippar en rigtig dvd film idatan med dvdfab.så får jag en iso fil.

isofilen öppnar jag i Handbrake för att få ner den till iphonen. men jag får inte med texten fast skivan har det.är det något extra man ska göra för att få med det?

I Handbrake finns en flik som heter "Subtitles". Där väljer du hur undertexterna ska behandlas när filmen konverteras av Handbrake.

Har du missat den fliken, eller har du problem med att hitta rätt inställningar där?

Detta är ju en ren Handbrake-fråga, så jag flyttar tråden till "Mjukvara - Övrig programvara".

/Mod

Ursprungligen av swag:

hej använder detta program Handbrake.när jag rippar en rigtig dvd film idatan med dvdfab.så får jag en iso fil.

isofilen öppnar jag i Handbrake för att få ner den till iphonen. men jag får inte med texten fast skivan har det.är det något extra man ska göra för att få med det?

Nu kanske du vill ha en ISO-fil i något annat syfte, men om syftet med kopieringen endast är att få iPhone-kompatibelfil så kan du strunta i DVDFab och låta Handbrake rippa direkt från skivan.

Det kräver dock att du har VLC installerat på datorn (om jag inte misstar mig helt).

1
Bevaka tråden