Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tömma papperskorgen med 1.856.000 filer?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har försökt att tömma min papperskorg vid ett antal tillfällen men det fungerar inte. Den står en hel dag och samlar ihop filerna men låser sig sedan när de skall raderas, antagligen på grund av mängden filer. Har försökt med vanlig tömning och säker tömning.

Någon som har några tips?

Mvh/ Tom

  • Medlem
  • 2010-07-26 10:18

Provat att kasta några hundra tusen åt gången? Säker tömning kan du inte använda, då blir du aldrig klar.

Om du kan använda terminalen bör det gå att radera ett antal filer åt gången. Det som finns i papperskorgen finns på respektive volyms katalog /.Trash (om jag inte misstar mej)

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-07-26 10:47

Command-Option-Shift-Delete tror jag börjar tömma alla objekt utan att räkna upp dem. Men du måste va i Findern (och inte i tex Safari)

Annars kan du ta till kommandot rm i Terminalen men det blir lite på egen risk. Quickly Empty Trash in Mac OS X - Super User

Kolla att du inte kryssat i "Töm papperskorgen säkert".

Flyttade tråden till korrekt underforum.

/Mod

Lade in punkter som tusentalavgränsare i rubriken för att den inte ska styckas i listorna.
Baron, Admin

Senast redigerat 2010-07-26 11:56

Försökte med Command-Option-Shift-Delete men det fungerade inte. Vågar jag mig på att radera filer från terminalen? Har inte använt den förut.

Rätt kommando i om du ändå vågar dig på Terminal:
rm -rf ~/.Trash/*
Kopiera raden ovan, klistra in i terminalfönstret, tryck radmatning. Klart!

Annars får du väl göra en mapp på skrivbordet dit du flyttar alla filer i papperskorgen och sedan successivt flytta över till papperskorgen och tömma.

1
Bevaka tråden