Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag vill att iTunes skall göra flera säkerhetskopior av iPhone

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2010-07-24 15:06

Jag vill att iTunes skall göra flera säkerhetskopior av iPhone.
Jag kör nu iTunes 9.1 på Mac.
När jag körde på en anan Mac tidigare i år så sparade iTunes (9.0) gamla säkerhetskopior och så vill jag att det skall vara nu.
Kan man ställa in detta?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-24 15:12

Min iTunes (9.2.1.4) sparar flera automatiskt...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2010-07-25 09:50

Jag testade alldeles nyss och den nya säkerhetskopian skrev över den föregående.
Jag har bara 1 säkerhetskopia. Det verkar vara någon inställning men jag kan inte hitta den

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-25 10:41

Börja med att installera senaste versionen.

Säkerhetskopian blir ju en fil inne i systemmappen ngnstans.
Varför inte göra en kopia av filen, kopiera till ngn extern HD osv.

Filen ligger (hoppas jag) i ;
~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/

man skall kunna hålla nere ALT och få VALET varifrån man vill ta Backupen som man skall skriva tillbaka till telefonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-25 15:05

Varför vill du ha flera säkerhetskopior? Vad vill du göra med dem?

Du säkerhetskopierar väl din Mac med Time Machine? Då sparas även dina iPhone-säkerhetskopior i flera versioner...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2010-07-27 00:49

Javisst använder jag Timemachine men jag ville bara veta om det är någon inställning.
Visst klarar jag mej med senaste kopian men jag är nyfiken av mej och undrar varför det blev flera kopior förr på en G5 Mac med en äldre iTunes än med min nya Mac Mini.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2010-09-17 16:55

Fortfarande samma problem. Kan man inte få iTunes 10 att låta bli att skriva över föregående säkerhetskopia?

Installera Hazel, tror det programmet skall klara det här.
När filen uppdateras kopieras den nånstans, troligen (här är jag lite luddig) kan du få Hazel att döpa filerna till unika namn.

Vad du nu skall med det hela till .....

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-09-17 18:17

Jag har två backupper på min telefon i iTunes, en som är ett år gammal och en som är den senaste. Den äldre tror jag ligger kvar från då jag hade min 3G jailbreakad. När jag sedan uppdaterade telefonen och inte jailbreakade den så blev det en ny backup som jag sedan fortsatt på.

Kan det vara så du fått flera?

1
Bevaka tråden