Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder hänger sig efter 10.6.4 uppgradering på Mac Pro [Fixat]

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan jag uppgraderat till 10.6.4 så hänger sig Finder med jämna mellanrum, hårt. Ofta ett par gånger i timmen. Typiskt är att hela användarinterfacet fryser, om jag har ett Skype/iChat samtal pågående så kan jag fortsätta prata. Det går att logga på med SSH och boota om datorn, men jag har inte lyckats att starta om Finder från "command line".

När systemet bootas om så har startup bilden, m.a.o den gråa bilden med äpplet, konstigt pixelerat i vissa områden. Alltid liknande bildpixelering på vad verkar vara samma ställe.

Problemet verkade komma oftare när jag använde Expose, mitt i animationen av flyttningen av fönster. Så jag slog av Expose, men nu ser jag att jag får samma problem annars också.

Jag har kört minnestest på datorn med Memtest / Rember, utan att hitta några fel. Jag funderar på om kanske grafikkortet håller på att ge upp (X1900 XT), men jag har inget annat kort att prova med.

Jag har sett att andra har haft några grafik problem med 10.6.4, men de verkar inte vara direkt relaterade.

Skall prova att använda andra grafikutgången på kortet och se om det hjälper.

Har någon sett eller hört om något liknande?

Senast redigerat 2010-07-28 12:36

Byta till andra grafikutgången på kortet hjälpte inte. Dessutom verkar inte vara direkt programvarurelaterat, m.a.o. de sker i Portal (spelet) likväl som när jag använder Safari.

Någon som har ett gammalt 7300 GT som ligger och skräpar?

Bytte ut grafik kortet till ett ATI Radeon HD 4870 Graphics Upgrade Kit för en Mac Pro, och problemet försvann. Så det gamla, X1900 XT, var tydligen på väg ut. Nåja, då kanske jag får en 3-4 år till ut ur min Mac Pro.

1
Bevaka tråden