Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 27" och xbox 360

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Sitter och smider storartade planer på ett iMac-köp. Vid mitt skrivbord idag finnes en Macbook Unibody + Externskärm + TV + Xbox 360.

Igår sprang jag förbi en annan tråd (Macforums tror jag) där någon skrev att man kunde använda iMac 27" som extern skärm - också. Jag grottade vidare i detta, och det stämde ju mycket riktigt, men diskussionen om hurvida det går att koppla xbox till denna har jag inte fått svar på.

Någon här som vet med sig, eller kanske till och med sitter och spelar Xbox 360 på sin iMac, och vad som i sånt fall krävs?

Och för att återkoppla till min ingress - så skulle iMac 27" slå ihop allt till en lösning.

Mvh

Läste lite om det där tidigare, och det verkar nog som att man måste gå igenom t.ex. en EyeTV dongel för att få in signalen..

Sökte lite snabbt och fick upp dessa:

http://www.99.se/kringutrustning/236290-videoingang-foer-imac.html

http://www.99.se/emac-imac/257268-hur-spela-xbox-med-imac-s-skaerm.html

Hade jag bra gärna velat veta! Är det någon speciell källa som fungerar i iMac 27"? Annars borde man ju kunna koppla in ps3, dvd, blueray, xbox osv osv..

TV-Dongel har jag testat på Mac förut, det var inge vidare prestanda vid tv-spelande. Det är en fördröjning, har dock en 2 år gammal dongel så de nya HD-dongels kanske är bättre?

Någon som testat?

27":aren kan använda Mini Display-porten både som ingång och utgång, och kan därmed agera skärm, men du behöver en (inte så billig) HDMI->Mini Displayport adapter.

feber.se: Omvandla HDMI till Mini Displayport

Senast redigerat 2010-03-30 13:43
Ursprungligen av Hagelin:

27":aren kan använda Mini Display-porten både som ingång och utgång, och kan därmed agera skärm, men du behöver en (inte så billig) HDMI->Mini Displayport adapter.

feber.se: Omvandla HDMI till Mini Displayport

Yes, såg det där efter jag skrev. Den adaptern gör att jag både får ljud OCH bild till iMac 27"?

Frågan är om det inte redan finns en lösning för detta, men att man får koppla ljudet till en extern ljudkälla?

Var inne och skulle köpa en iMac 27" idag på elgiganten. Allt var klart - tills expediten skulle kolla lagerstatus. Denied.

För övrigt, mer tillhörande topic, så lanseras adaptern den 10:e april
Kanex XD For Apple iMac 27" - Full Screen HD Playback of Blu-Ray DVD PS3 Xbox 360 Elite w/ Audio

Denna funkar inte då? Kostar inte speciellt mycket stålar heller. Verkar dock inte överföra ljud men det är väl ett mindre problem Finns i lager också.

Mac i Malmö.-.Kabel Mini DisplayPort/HDMI - M/F - 1m - vit / Bildskärm / Kablar & adaptrar / Kullander Apple Premium Reseller

... Eller den kanske går åt fel håll.
Den tidigare ni pratar om kostar som ett halvt xbox.
http://www.kullander.se/product.php?productid=20386&cat=0&page=1

Ursprungligen av antonsilver:

Denna funkar inte då? Kostar inte speciellt mycket stålar heller. Verkar dock inte överföra ljud men det är väl ett mindre problem Finns i lager också.

Mac i Malmö.-.Kabel Mini DisplayPort/HDMI - M/F - 1m - vit / Bildskärm / Kablar & adaptrar / Kullander Apple Premium Reseller

... Eller den kanske går åt fel håll.
Den tidigare ni pratar om kostar som ett halvt xbox.
Mac i Malmö - Kanex XD - HDMI to Mini Display Port w/Audio / Tillbehör / Bildskärmar & TV / Kullander Apple Premium Reseller

Tror du du visade är just åt andra hållet. Visst är den där adaptern dyr, men förhoppningsvis värd det. För mig ersätter det en TV - text. Det är ju värt 1000 kr?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-25 10:25

Någon som fått tag på en Kanex XD än? Jag har inte sett att det finns någon i butik än...

Det skulle inte skada med möjligheten att spela upp PS3/XBOX360-signal en 27" iMac.

Ursprungligen av Solid:

Någon som fått tag på en Kanex XD än? Jag har inte sett att det finns någon i butik än...

Det skulle inte skada med möjligheten att spela upp PS3/XBOX360-signal en 27" iMac.

Jag har frågat överallt. Antingen vet det inte ens om adaptern, eller så vet de inte när den kommer - om den kommer.

Det tycks dock gå att beställa från Kanex XD For Apple iMac 27" - Full Screen HD Playback of Blu-Ray DVD PS3 Xbox 360 Elite w/ Audio nu - förut stod det bara pre-order.

Vill dessutom minnas att det finns en bra recension av produkten på nätet där den ska ha fått hyfsat bra betyg.

Ursprungligen av Solid:

Någon som fått tag på en Kanex XD än? Jag har inte sett att det finns någon i butik än...

Det skulle inte skada med möjligheten att spela upp PS3/XBOX360-signal en 27" iMac.

jag har beställt och fått en Kanex XD levererad från USA. den ligger i skrivbordslådan och nu väntar jag bara på imac 27" i7 som levereras nästa vecka
sen blir det ps3 på macen!

update.

har ni fått imacen och kan rapportera att den fungerar oklanderligt tillsammans med kanex xd och en ps3a.

Ursprungligen av strlng:

update.

har ni fått imacen och kan rapportera att den fungerar oklanderligt tillsammans med kanex xd och en ps3a.

Låter lovande. Hur mycket fick du betala för adaptern? Jag såg att Belkin släppt en variant också, men behåller samma prisklass som Kanex. Hoppas de sänker kostnaden snart, och att den går att handla på svensk mark.

Ursprungligen av godpuppet:

Låter lovande. Hur mycket fick du betala för adaptern? Jag såg att Belkin släppt en variant också, men behåller samma prisklass som Kanex. Hoppas de sänker kostnaden snart, och att den går att handla på svensk mark.

Betalade ganska precis 1500 SEK inkl frakt för Kanex XD.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-23 09:49

Och den klarar 1080P?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-07-23 09:55
Ursprungligen av 20hz:

Och den klarar 1080P?

Den ska väl klara det, men iMac gör det inte.

AppleInsider | Apple's 27" iMac only supports native or 720p video input, no 1080p

However, while those products appear to be capable of generating both 720p and 1080p output, the 27" iMac only accepts 720p video or its native 2560x1440 resolution.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-23 13:05
Ursprungligen av Mija:

Den ska väl klara det, men iMac gör det inte.

AppleInsider | Apple's 27" iMac only supports native or 720p video input, no 1080p

However, while those products appear to be capable of generating both 720p and 1080p output, the 27" iMac only accepts 720p video or its native 2560x1440 resolution.

Precis läste lite om det. Lite dumt.

1
Bevaka tråden