Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 börjar säljas fredagen den 30 juli i Sverige

Tråden skapades och har fått 582 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu sätter jag nästan en peng på att priserna kommer på fredag. En vecka innan lansering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 12:39

Någon sida som har odds på detta?

Det finns någon brittisk spelsite som erbjöd spel på ett återkallande av Iphone 4. De kanske kan ge spel på detta också:)

Nu har även Telenor skickat ut ett mail om att iPhonen släpps 30 juli. Dom är verkligen snabba med infon. *sarkasm*

Dock ingen prisinfo.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-21 20:36

Jo jag hade fått svar på att Iphone 3GS vit inte säljs för tillfället i Sverige, däremot har jag ingen aning hur mycket 3GS gått ned i pris i USA sedan lansering av Iphone 4:a. För att då kunna dra en paralell kring hur en tänkbar prisutveckling i Sverige kan se ut Ber om ursäkt för min okunskap men har ingen Iphone sen tidigare och det är min tjej som ska ha en så frågar i hennes ställe har dock en Mac som jag är supernöjd med.

Men om det är någon som har en aning eller tanke kring om vit 3GS kommer att fortsätta säljas i Sverige?
Vad en tänkbar prisbild är på 3GS vid lanseringen av Iphone 4 i Sverige?

Tack på förhand/Marcus

Ursprungligen av macan85:

Men om det är någon som har en aning eller tanke kring om vit 3GS kommer att fortsätta säljas i Sverige?
Vad en tänkbar prisbild är på 3GS vid lanseringen av Iphone 4 i Sverige?

Men svaret på båda dina frågor finns på Telialänken. Vit har redan slutat säljas. Nu säljs en svart 8 GB-variant. Det är den som kommer att fortsätta säljas ihop med iPhone 4. Det fanns ingen 8 GB variant innan iPhone 4 släpptes. Det priset är vad den kommer att ligga på.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-21 20:43

Okej, så du tror inte priset kommer gå ned ytterligare när Iphone 4:a väl lanseras?

Tack för hjälpen:)

Ursprungligen av macan85:

Okej, så du tror inte priset kommer gå ned ytterligare när Iphone 4:a väl lanseras?

Tack för hjälpen:)

Nej, det lär det inte göra.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-21 20:45
Ursprungligen av macan85:

Okej, så du tror inte priset kommer gå ned ytterligare när Iphone 4:a väl lanseras?

Tack för hjälpen:)

Antagligen inte!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-21 20:48

Och ingen av er tror att vit 3GS kommer börja säljas igen i Sverige?

Tack för ert engagemang/Marcus

Ursprungligen av macan85:

Och ingen av er tror att vit 3GS kommer börja säljas igen i Sverige?

Tack för ert engagemang/Marcus

Nej, de har ju nyss tagit bort den. Det är samma grej som förra året fast då var det 3G det gällde.

3G är Appleantikt. Jag vill inte äga antika ting, Telia.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-22 00:25

Såhär skrev Telenor på sin Twitter idag: "Alla modeller släpps samtidigt. Priser kommer dock presenteras först nästa vecka. "
Men sen skrev dom senare: "Tyvärr kommer vi inte kunna erbjuda vita iPhone 4 vid lanseringen nästa fredag. Ännu oklart när dessa kommer in."

Så förmodligen kommer väll dom andra operatörerna också komma med sina priser nästa vecka.
Grymt synd om den vita dock :S
Hoppas detta inte gäller alla operatörer men det kommer det nog med största sannolikhet :S

Vem bryr sig om den vita? Den ser enligt mig riktigt ful ut...
Jag skulle gärna se en helt i samma aluminum som macbookarna nu när de satt antennen på utsidan, men det är väl för mycket begärt nu när glas är det nya "svarta"

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-22 01:19

Jag tycker den ser grymt snygg ut.
Och det är jag inte ensam om

Om några månader eller mindre kommer säkert "skal" tillverkarna börja sälja hela baksidor till iphone 4.
Med tanke på hur sjukt enkelt det är att ta bort baksidan så tror många att det bara är en tidsfråga innan hela utbytbara baksidor till iphone 4 kommer.
Så det kommer säkert komma en aluminium baksida ska du se

Ursprungligen av zOlid:

Jag tycker den ser grymt snygg ut.
Och det är jag inte ensam om

Om några månader eller mindre kommer säkert "skal" tillverkarna börja sälja hela baksidor till iphone 4.
Med tanke på hur sjukt enkelt det är att ta bort baksidan så tror många att det bara är en tidsfråga innan hela utbytbara baksidor till iphone 4 kommer.
Så det kommer säkert komma en aluminium baksida ska du se

sjukt enkelt?
Har du någon video på hur det går till eller?

Tror ni att tele 2 kommer släppa sin prisinfo sist för att kunna veta hur de ska kunna lägga sig under de andra operatörerna prismässigt?
Hoppas verkligen att de också kommer att börja sin försäljning på den 30e.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-22 01:32

Det kommer dom säkert.
Alla operatörer kommer säkert ut med sin information samma dag.
Är nog lite tjuveri mellan operatörerna nu när dom är så många som får vara med från första början och det inte bara är Telia.
Iphone 4 kommer med största sannolikhet sälja som smör i Sverige och alla vill ha sin del av kakan.
Och den normala "snåla" svensken kommer jämföra mellan dom för att se vilken som passar bäst.

Hur ska man tolka denna totala brist på abonnemangsformer, priser och framförallt förbokning som?

En intresseanmälan är ju ingen bokning. Känns som operatörerna inte har en aning om hur många telefoner dom kommer få så dom vågar inte ta bokningar. Kommer det vara så att man får köa helt enkelt? Så här kändes det inte förra året.

Nu verkar Telenor gått ut med information om att priserna kommer någon gång nästa vecka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-22 09:36

halebop_sverige

Den 30e juli lanserar Halebop iPhone4. Mer info dyker upp på www.halebop.se/abonnemang/iPhone/iphone4/ inom kort.
4 minutes ago via web

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-22 12:47

Fick precis mail från Tre...

Newsletter

Men inte några priser där iheller!

Ursprungligen av WELiN:

Fick precis mail från Tre...

Newsletter

Lika meningslöst som alla andra operatörers utskick... Trist.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-22 12:54
Ursprungligen av Capeman:

Lika meningslöst som alla andra operatörers utskick... Trist.

Håller med till 100%, men verkar som det är mycket tryck från Apple's sida också?

Verkar ju inte gå att förbeställa Enligt info från en Telia-butik?!

Ursprungligen av Capeman:

Lika meningslöst som alla andra operatörers utskick... Trist.

Problemet är väl egentligen att vi är mer välinformerade än de flesta andra potentiella kunderna:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-22 14:34

Enligt kommentarerna en bit ner på denna sidan så verkar ju det som om att iallafall Telia kommer sälja iPhone 4 utan abb, hoppas att Telenor gör likadant. Det bästa vore ju såklart olåst direkt från Apple, men det vågar man väl inte hoppas allt för mycket på...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-22 15:32
Ursprungligen av f00:

Enligt kommentarerna en bit ner på denna sidan så verkar ju det som om att iallafall Telia kommer sälja iPhone 4 utan abb, hoppas att Telenor gör likadant. Det bästa vore ju såklart olåst direkt från Apple, men det vågar man väl inte hoppas allt för mycket på...

Mjo dom svarar ju lite längre ner och skriver:

"@Steven När den släpps kommer man kunna även kunna köpa telefonen till kontantpris oavsett bindningstid.

@Desiré @Andreas Telia kommer sälja den kontant, men den kommer vara operatörslåst till Telia"

Så det är ju bra det iaf.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-22 22:25

Telia verkar göra som telenor och släpper priserna nästa vecka dom med.
Blir väll att alla operatörer släpper samma dag nästa vecka kan man tänka sig.
Så här skrev Telia i sin blogg i dag:

Den vita modellen av iPhone 4 kommer inte finnas tillgänglig vid lanseringen den 30 juli.
Beräknad leverans är i början av september.
Information kring priserna kommer nästa vecka.

Så fort vi har mer information kring lanseringen kommer vi lägga upp det på bloggen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-22 13:35
Ursprungligen av WELiN:

Fick precis mail från Tre...

Newsletter

Men inte några priser där iheller!

Nej, men VIP-Support!

Ojoj...

Tror inte prisutlämningen har något med Apple att göra. De har ju med stor förhoppning lämnat sina priser till operatörerna, som nu komponerat ihop ett erbjudande. Jag tror fortfarande det är en katt och råtta lek i vem som ska blotta sig först.

Bevaka tråden