Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur se osynliga filer i ftp-klient?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2010-07-21 22:51

Gör lite webbsidor och använder gratisprogrammet E107. Det fungerar utmärkt.
En sajt sätter man upp genom att ladda upp E107-filer via ftp till det som kallas roten. Det ftp-program jag använder heter Cyberduck 3.2.1
Sedan sätter man upp själva sajten med en vanlig webbläsare ex.vis Firefox.

Jag hade en sajt hos Surftown och flyttade denna till One.net där jag f.ö har de flesta sajterna.
På Surftown blev något som heter .htaccess aktiverat, vilket gör att det ständigt poppar upp en ruta där man skall ange användarnamn och kod. Den som vill se hur det ser ut kan gå in på www.orsajf.se Jag vill ha bort denna ruta!

Problemet är att jag inte kan se de osynliga filerna i Cyberduck och ej heller på den kopia jag har på min dator, som är en G4 med syst 10.4.11
Enligt hjälpvisningen så skall man kunna se detta om man aktiverar det via sökfunktionen, men jag får det inte att funka och förresten så kan det väl inte funka på Cyberduck.
Tacksam om någon kan hjälpa mig.
One.net rekommenderade ett ftp-program som heter FileZilla, men jag vet inte om det går till Mac och om det är gratis.

I Cyberduck, när du är ansluten till rootkatalogen för hemsidan du producerar, gå upp i menyn Visa, välj sedan Visa dolda filer.

1
Bevaka tråden