Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Längre sladdar till iPhoneladdare?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vara
  • 2010-07-21 20:54

Undrar om det är någon som vet om det finns längre sladdar till iPhone laddare?
1 meter känns väldigt osmidigt och något längre skulle man inte tacka nej till..

Någon som vet?

Länka gärna!

Jag köpte bara en ful grå USB-förlängare på Classe. Den ligger ändå bakom sängen.

  • Medlem
  • Vara
  • 2010-07-21 21:49
Ursprungligen av Capeman:

Jag köpte bara en ful grå USB-förlängare på Classe. Den ligger ändå bakom sängen.

Okej, så det finns inga från apple?
Inte ens vita?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-07-21 21:54

Vit USB-förlängningskabel finns på Kjell & Co. 69 kr.

Minns när jag köpte tredje generationens iPod 2003. Då var det lite längd i FireWire-kabeln.

Dagens USB-kablar är ju så skamligt korta att dom knappt når upp till sängbordet från väggkontakten bredvid sängen.

  • Medlem
  • Vara
  • 2010-07-22 17:50
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Minns när jag köpte tredje generationens iPod 2003. Då var det lite längd i FireWire-kabeln.

Dagens USB-kablar är ju så skamligt korta att dom knappt når upp till sängbordet från väggkontakten bredvid sängen.

Ja, det är inget vidare bra faktiskt..

denna på tradera är hyggligt lik en "applekabel" USB förlängningssladd till iPod & iPhone på Tradera. Apple iPhone |

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-07-29 11:12

Apples usb-laddare har ju samma smarta kontaktfäste som laddarna till dom bärbara. Det gör att om du får tag i en av deras längre laddkablar så kan du använda dom, brukar ligga på 1,5m.

Ursprungligen av Creops:

Apples usb-laddare har ju samma smarta kontaktfäste som laddarna till dom bärbara. Det gör att om du får tag i en av deras längre laddkablar så kan du använda dom, brukar ligga på 1,5m.

Man tycker ju att det ska gå att göra så, men av någon anledning så har Apple gjort så att det inte går att använda sladden från deras bärbara datorer till något annat än just deras bärbara datorer. Det saknas nämligen en skåra på ena sidan av kontakten, vilket innebär att den helt enkelt inte kommer in. Såvida man inte känner för att vara lite kreativ med en dremel eller fil eller liknande.

En inte lika stilig lösning, men som fungerar, är att använda valfri så kallad apparatsladd. Clas Ohlson har till exempel en 1,8m för 29 kronor (Clas Ohlson Internetbutik). Fast det fungerar ju såklart inte om man har den nya, slimmade, laddaren utan utbytbar kontakt.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-07-30 18:47

Denna gör susen, kört så sen första importerade iphonen.. Misco.se - Strömsladd från vägg till 2-polig apparatsladd 1.8m

Det finns långa, tredjepartstillverkade iPod- och iPhonekablar på Janssondata i Helsingborg.

1
Bevaka tråden