Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försvunnen person

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En kollega och privat bekant till mig har försvunnit.

Om någon här har varit på Arvikafestivalen och vet något angående nedanstående får ni gärna höra av er i ett PM till mig.

Var är Antti Kuukasjärvi? | Nyheter | Aftonbladet

http://www.expressen.se/Nyheter/1.2070802/antti-30-mystiskt-borta-efter-arvikafestivalen

http://www.nwt.se/arvika/article741461.ece

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/30-arige-antti-forsvann-under-arvikafestivalen(2021445).gm

Senast redigerat 2010-07-20 15:55
  • Medlem
  • 2010-07-20 14:30

Hoppas verkligen att han dyker upp!

Ja, det hoppas jag också.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-07-20 17:55

Det är hemskt med sådana här saker. Jag hoppas på att han hittar hem mycket snart.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-20 18:02

Skrämmande. Har ju barn och då blir man extra skakis när man hör om sånt.

Hoppas att han kommer till rätta. Man måste tänka så. Jag är säker på att det löser sig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-20 18:06

Jag kommer från Värmland urspungligen. Arvika är ju inte så stort.

Jag skulle bums släppa allting och åka upp och leta, och fråga mig fram på egen hand om man har möjlighet och det är okey för polisen om vederbörande är inkopplad.

Nu känner jag inte honom men han kan ha blivit rejält ledsen om han haft ett gräl med denna tjej på natten, och då kan man bete sig konstigt och känna att man vill hålla sig borta för att få uppmärksamhet.

Säger inte att det är så men hoppas det i första hand och inte något annat.

Tack för alla vänliga ord.

Jag kan tyvärr inte släppa allt och åka, men hans familj är på plats i Arvika. Polisen har redan letat med båt och hundpatruller, men ännu ingenting. Helikopter var på väg för några timmar sedan, har inte hört mer sedan dess.

HJÄLP OSS HITTA ANTTI | Facebook

  • Medlem
  • 2010-07-20 21:02

Att de inte har hittat något med båtar och hundar måste jag nog ändå se som ett gott tecken trots allt. Även om ovissheten kan vara skitjobbig.

Sökandet har avbrutits för dagen. Kommer att påbörjas imorgon igen, troligen med skallgång.

Tack igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-20 23:54

Blev mycket orolig och förvånad när jag läste om detta.
Hoppas , hoppas han hör av sig under natten, morgonen ...

Han är nu återfunnen, tyvärr ej vid liv.

Tack till er som skrivit här och visat era sympatier.

Det var tråkigt att höra, beklagar!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-07-22 08:46

Beklagar sorgen, ta hand om er

  • Medlem
  • 2010-07-22 08:59

Beklagar Capeman.

Det var verkligen tråkigt att höra, jag beklagar sorgen.

Tack akerstrom, Drakfot, Dalle och klarabara.

Har precis kommit tillbaka från en minnesstund här på vår arbetsplats. Den här veckan blev betydligt mycket tyngre än planerat.

  • Medlem
  • 2010-07-22 11:35
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-22 12:04

Beklagar verkligen sorgen

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-07-22 12:09

Beklagar sorgen.
Jag hade en kompis som gick bort oväntat i en villabrand för ett par månader sedan. Man kan inte förstå att det är sant. Jag har fortfarande inte smält det helt även fast begravning mm redan har varit.

  • Medlem
  • 2010-07-22 14:22

En villabrand är ändå nog lättare att förstå...

Tack för era ord.

Det har i alla fall idag framkommit att det var självmord, vilket man kanske kan läsa mellan raderna i TT:s releaser. Det är aldrig lätt när någon ung dör oväntat. Det har varit riktigt låg stämning idag, trots att det är flera hundra anställda här. Han var en omtyckt person.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-22 15:51
Ursprungligen av Capeman:

Tack för era ord.

Det har i alla fall idag framkommit att det var självmord, vilket man kanske kan läsa mellan raderna i TT:s releaser. Det är aldrig lätt när någon ung dör oväntat. Det har varit riktigt låg stämning idag, trots att det är flera hundra anställda här. Han var en omtyckt person.

Jag beklagar sorgen Capeman. Såg ut att vara en pigg och trevlig kille som hade hela livet framför sig.

I alla fall ingen som har bragt honom om livet genom rån eller dylikt som man först kunde misstänka. Men döden är alltid döden.

Självmord är komplicerat, och jag känner mig bara ledsen varje gång sådant händer när man inte får hjälp i tid om man inte mår bra. Kan inte och vill inte säga så mycket mer.

  • Medlem
  • 2010-07-22 14:36

Jag menade inte att förringa kainens sorg, jag ser nu att det kan se ut så i mitt förra inlägg. Sorry.

Allmänt kan man säga att när en människa oväntat hittas död och polisen inte misstänker brott så är det alltid självmord om det inte står något annat.
Och det skrivs bara om det om det tidigare har varit känt att personen är försvunnen, och inte ens alltid då. Både Expressen och AB skrev stort när Capemans kollega "bara" var försvunnen, men Expressen har en kort text om efterspelet från TT medan AB inte tar upp det alls, verkar det som.

Jag stänger den här tråden nu då den fullgjort sitt syfte, vilket från början var att göra det som gick för att sprida information om en försvunnen person.

Tack alla som skrivit, jag uppskattar det!

1
Bevaka tråden