Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 börjar säljas fredagen den 30 juli i Sverige

Tråden skapades och har fått 582 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som en del av Apples presskonferens igår om antennproblemen i iPhone 4 berättade Steve Jobs även att Sverige och 16 andra länder som tidigare bara haft ”slutet av juli” som preliminärt datum nu fått ett fast datum för lanseringen av iPhone 4.

Inom den närmaste tiden borde datum för förhandsbeställningar hos de svenska operatörerna samt priser och abonnemang presenteras.

[Bild från="från" [url="http://www.macrumors.com/2010/07/16/other-iph..."/]MacRumors[/url]]

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-07-17 10:47

Jag är i akut behov av en ny telefon... och iPhone 4 är det enda alternativet... en vit vill jag ha.
Låt mig förhandsboka nu!

Kollar man på svenska applestore finns följande att läsa:

Citat:

Inköpsställen.

iPhone 3GS finns tillgänglig med 8 GB1 (svart).
iPhone 4 finns tillgänglig med 16 GB1 och 32 GB1
(svart).

hmm så vitt jag vet finns inte iPhone 4 tillgänglig än så länge?

Den vita modellen ska börja säljas i slutet av juli i begränsad upplaga enligt Jobs, men det är oklart om den kommer till Sverige direkt.

Jag har inte hittat priser eller datum för förhandsbokning ännu, posta gärna om ni hittar det.

En svart med vit bumper åt mig, tack:)

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-17 11:06

Undrar fortfarande om man kanske ska vänta:
"Consumer Reports believes Apple's offer of free cases is a good first step. However, Apple has indicated that this is not a long-term solution, it has guaranteed the offer only through September 30th, and has not extended it unequivocally to customers who bought cases from third-party vendors. We look forward to a long-term fix from Apple. As things currently stand, the iPhone 4 is still not one of our Recommended models."

Kanske kommer apple modifiera hårvaran och IP4,1 kommer ut efter 30 september...?

Jag skulle inte satsa pengar på det.

Jag vet inte varför CR hängde upp sig på 30/9 men jag tycker att det är ganska naturligt att de sätter en gräns för erbjudandet. 30/9 kan alla avgöra om det är ett reellt problem eller den storm i ett vattenglas som många också hävdar.

Däremot så kommer Apple garanterat att göra förändringar i tillverkningen, det är jag helt övertygad om. Det är en naturlig process för ett tillverkningsföretag - man byter kretsar och/eller optimerar något. Kan man tjäna in 10 kronor i tillverkningen så är det stora pengar i de volymer som det rör sig om.

Men givetvis kan man spekulera i om datumet betyder något eller inte. Det verkar många "analytiker" göra och ta bra betalt för det:)

Kolla vad Jobs sa på CR's fråga om 30/9.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag skulle inte satsa pengar på det.

Jag vet inte varför CR hängde upp sig på 30/9 men jag tycker att det är ganska naturligt att de sätter en gräns för erbjudandet. 30/9 kan alla avgöra om det är ett reellt problem eller den storm i ett vattenglas som många också hävdar.

Däremot så kommer Apple garanterat att göra förändringar i tillverkningen, det är jag helt övertygad om. Det är en naturlig process för ett tillverkningsföretag - man byter kretsar och/eller optimerar något. Kan man tjäna in 10 kronor i tillverkningen så är det stora pengar i de volymer som det rör sig om.

Men givetvis kan man spekulera i om datumet betyder något eller inte. Det verkar många "analytiker" göra och ta bra betalt för det:)

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-17 23:30
Ursprungligen av Zimmerman:

Kolla vad Jobs sa på CR's fråga om 30/9.

? Vad sa han?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-17 11:38

Ja och vem orkar vänta till 30 sep :). Redan varit utan ip över 1 mån, abstinens

iphone 3GS 8GB finns att boka hos alla op just nu

Ursprungligen av mactopen:

iphone 3GS 8GB finns att boka hos alla op just nu

Nope, inte hos Tre iaf, den togs bort igår. (har följt deras sida aktivt varje dag, regelbundet.)

De hade i förrgår även lagt fel pris på den så man kunnat spara 2000kr. Telefonen togs dock bort drygt 10 minuter efter att jag fann "buggen" För att sedan dyka upp igen under normalpris.

Fast som sagt, nu är den borta igen. Säkert för gott.

Dags leta fram solstolen... här skall köas....

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-18 00:21

japp! nån som ska köa i malmö? hur lång tid tänkte folk sitta?

Några timmar... vid 3GS släppet stod jag i sex timmar tror jag. Jag och min kompis var 1:a och 2:a och det fanns 4-6 telefoner att slåss om:)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-18 00:52
Ursprungligen av BlackSmp:

Några timmar... vid 3GS släppet stod jag i sex timmar tror jag. Jag och min kompis var 1:a och 2:a och det fanns 4-6 telefoner att slåss om:)

Ehh 4-6 telefoner? Skojar du?
Var det någon liten butik i någon liten stad eller?
Känns som att dom butiker som förväntar långa köer kommer ha ett rätt bra antal iaf eller man kan hoppas!

Ursprungligen av zOlid;:

Ehh 4-6 telefoner? Skojar du?
Var det någon liten butik i någon liten stad eller?
Känns som att dom butiker som förväntar långa köer kommer ha ett rätt bra antal iaf eller man kan hoppas!

Var du med om släppet av 3Gs och hur stort trycket var och hur många telefoner som fanns kvar efter förhandsbokningarna? Min kompis skulle ha en vit 32GB och det fanns en utöver de redan bokade. Läget var väl lite annorlunda i stockholm, malmö eller göteborg men där var du tvungen att starta att köa betydligt tidigare.

Ursprungligen av BlackSmp:

Var du med om släppet av 3Gs och hur stort trycket var och hur många telefoner som fanns kvar efter förhandsbokningarna? Min kompis skulle ha en vit 32GB och det fanns en utöver de redan bokade. Läget var väl lite annorlunda i stockholm, malmö eller göteborg men där var du tvungen att starta att köa betydligt tidigare.

Japp. Jag missade av olika anledningar att köa, fick min telefon i september...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-18 17:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Var du med om släppet av 3Gs och hur stort trycket var och hur många telefoner som fanns kvar efter förhandsbokningarna? Min kompis skulle ha en vit 32GB och det fanns en utöver de redan bokade. Läget var väl lite annorlunda i stockholm, malmö eller göteborg men där var du tvungen att starta att köa betydligt tidigare.

Var inte menat som ett påhopp.
Var mer att jag tyckte det lät oroväckande lite!
Iaf för mig som planerat att köpa en telefon vid release men inte tänkt campa utanför.
Bor i lite "större" stad (Örebro) så kan tänka mig långa köer.
Menade att om det var så lite då och om du bor i en storstad (vet inte vart du bor det svara du inte på) känns det oroväckande för uppkommande releasen :S

Ursprungligen av zOlid:

Var inte menat som ett påhopp.
Var mer att jag tyckte det lät oroväckande lite!
Iaf för mig som planerat att köpa en telefon vid release men inte tänkt campa utanför.
Bor i lite "större" stad (Örebro) så kan tänka mig långa köer.
Menade att om det var så lite då och om du bor i en storstad (vet inte vart du bor det svara du inte på) känns det oroväckande för uppkommande releasen :S

Jag tog det inte som ett påhopp så det är lungt:)

Luleå - jag tror att det totalt sett var en fördelning på <20 telefoner varav flertalet redan var förhandsbokade.

Dock så tror jag att det går på ett ut... Storstad - större fördelning - längre köer - du måste börja tidigare. Mindre stad - mindre fördelning men du kan börja senare. Jag var ute i extremt god tid. Som sagt, min kompis visste att det fanns en vit 32:a som han skulle ha så vi var ensamma i kön i mer än fyra timmar. Jag tror att den som sist fick ställde i kön någon gång mellan kl 5-6.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-18 17:18
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tog det inte som ett påhopp så det är lungt:)

Luleå - jag tror att det totalt sett var en fördelning på <20 telefoner varav flertalet redan var förhandsbokade.

Dock så tror jag att det går på ett ut... Storstad - större fördelning - längre köer - du måste börja tidigare. Mindre stad - mindre fördelning men du kan börja senare. Jag var ute i extremt god tid. Som sagt, min kompis visste att det fanns en vit 32:a som han skulle ha så vi var ensamma i kön i mer än fyra timmar. Jag tror att den som sist fick ställde i kön någon gång mellan kl 5-6.

Ok.

Hur funkade det när 3g och 3gs kom?
Fick man gå och sätta upp sig på någon lista i den specifika butiken.
Eller kunde man boka via nätet och bara gå och hämta?

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-07-18 00:27

Då blir ju bara frågan vilken operatör som kommer släppa de bästa abonnemangen? Det borde rimligtvis dyka upp info på operatörernas hemsidor innan releasen. (Sitter på Comviq för tillfället, antingen blir det till att behålla dom eller så byter jag till Telia.)

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-18 00:28

stod 12h fyra i kön

Då var 3G-släppet lugnare - åtminstone här på Södermalm. jag ställde mig i kön ca. en timme före dom öppnade - ca. 30 pers före mig. 1,5-2 timmar efter öppnandet så gick jag hem med en Iphone 3G.

Telia lär väl ha så man kan beställa från deras hemsida ocskå så får man den hem i brevlådan!
Tänkte att jag säljer väl av min olåsta iPhone 4, ha ringen användning av att den är olåst egentligen och binder upp mitt utgående Abb

Ursprungligen av @ndreas:

Telia lär väl ha så man kan beställa från deras hemsida ocskå så får man den hem i brevlådan!
Tänkte att jag säljer väl av min olåsta iPhone 4, ha ringen användning av att den är olåst egentligen och binder upp mitt utgående Abb

Vad ska du ha för den olåsta?

Edit : Sorry kainen

Senast redigerat 2010-07-18 11:49
  • Medlem
  • Täby
  • 2010-07-18 11:36
Ursprungligen av Denzel:

Vad ska du ha för den olåsta?

Sånt där får ni ta via PM eller via köpes/säljes delen på forumet.
Fortsätter diskussionen kring detta kommer de inläggen raderas då detta är OT.
/Admin

Om nu telefonen ska släppas om 12 dagar, varför är det bara en operatör som gått ut med priser och förbokning.. Jag vill jämföra.. NU!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-18 14:28
Ursprungligen av jurassic579:

Om nu telefonen ska släppas om 12 dagar, varför är det bara en operatör som gått ut med priser och förbokning.. Jag vill jämföra.. NU!

Vilken är den enda? Förmodligen kommer alla priserna imorgon.

Ursprungligen av ibish:

Vilken är den enda? Förmodligen kommer alla priserna imorgon.

Det var väl Telenor för 699/månad med flat-abb?

Bevaka tråden