Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook pro - korsad nätverkskabel - Xbox

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Macbook Pro med snowleopard och ett Xbox (äldre model, med Xbox mediacenter på) och jag får det inte att fungera riktigt. Jag kan inte ansluta till boxen.
Jag har försökt ställa in ett fast ip både på boxen och i datorn men tappar alltid anslutningen då.

Någon som vet vad jag kan göra eller hur jag ska göra? Tack.

Flyttade tråden till rätt subforum.

/Mod

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-07-17 10:07

Hur har du anslutit datorn till xboxen? Direkt från datorn med nätverkskabel till xboxen eller via en router? eller... ?

Korsad nätverkskabel direkt till xboxen från datorn ja. Det fungerar om jag stänger av Airporten, men har jag den igång verkar det bli någon komplikation med mellan Ethernetkontakten och Airporten.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-07-17 22:48

Prova att gå in under System Settings / Network och flytta upp ditt "Ethernet 1" så att den ligger överst i listan över Airport.
Hjälpte det?

Är Ethernet och Airport inställda på att köra på samma subnät? Alltså, har båda t ex adresser som börjar på samma siffror, ex 192.168.0.<vadsomhelst>?

Prova isåfall att byta så att du kör med ex 192.168.1.<vadsomhelst> på Ethernet och Xbox.

En parentes; korsad nätverkskabel behövs ej, det funkar lika bra med en rak. MacBook Pro (och alla andra någorlunda moderna Mac:ar) har auto sense och känner själv av om datorn kopplats till en router/switch eller annan dator.

1
Bevaka tråden