Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Computer Sweden säger att Scott Forstall lämnar Apple

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja har inte hittat något om det här någonstans förutom ComputerSwedens artikel, så jag vågar inte klassa det som en nyhet. I vilket fall påstår artikeln att Forstall lämnar sin post på Apple till förmån för Twitter.

Jag misstänker att artikelförfattaren har missuppfattat "Scott Forstall joins Twitter" som basunerades ut över hela nätet under gårdagen. Antingen det eller så har de ett sjujäkla scoop med tanke på att INGEN annan säger samma sak.

Döm själva:
Mjukvaruchefen för Iphone hoppar av - IDG.se

Jag tror att CS har snurrat till det rejält där. Svenska IDG (med MacWorld i spetsen, tyvärr) är ju inte direkt kända för sin briljanta journalistik. De har ju inte ens bara kopierat sin systertidning i USA, för de har ju inte heller den här nyheten... Kanske någon på IDG som käkat svamp.

Senast redigerat 2010-07-16 09:27

Jag är inne på samma linje som dig Capeman. Låter alldeles för otroligt för att vara sant, för att inte tala om att inte någon annan i Apple-sfären skulle ha snappat upp det här före idg... Sannolikheten är låg och fin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-16 09:32

Jag tror att ComputerSweden sköts av vikarier den här månaden...

Ursprungligen av pesc:

Jag tror att ComputerSweden sköts av vikarier den här månaden...

Det där är faktiskt en helt rimlig hypotes när det gäller IDG.

EDIT: De har säkert läst rubriken på den här webbsidan och inte kunnat engelska tillräckligt bra för att förstå vad som menas:

http://techcrunch.com/2010/07/13/scott-forstall-twitter/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-16 09:37

Det verkar som om nyheten nu är borttagen. Inte så konstigt iså fall med tanke på att det knappast stämmer att Scott Forstall lämnar Apple och inga utom svenska IDG känner till det... en härlig dag för redaktionen

Ursprungligen av stile:

Det verkar som om nyheten nu är borttagen. Inte så konstigt iså fall med tanke på att det knappast stämmer att Scott Forstall lämnar Apple och inga utom svenska IDG känner till det... en härlig dag för redaktionen

Hahaha så pinsamt...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-07-16 12:33

Haha, lyckad nyhet av IDG.

Klåpare.

(sammanfattat i ett ord)

D'oh!

Det är synd att IDG som är ett hyfsat stort företag som står för flera stora tidningar inte lyckas bättre än vad de gör. Pinsamt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-16 13:55

Är det verkligen standard att bara plocka bort artiklar som är fel? Brukar man inte gå ut med rättelser/dementier? Någon som vet vart jag hittar en cache:ad version?

Ursprungligen av d99gnu:

Är det verkligen standard att bara plocka bort artiklar som är fel? Brukar man inte gå ut med rättelser/dementier? Någon som vet vart jag hittar en cache:ad version?

Tydligen var hela artikeln för genant för dem, så det var lika bra att ta bort hela rasket tänkte de antagligen.

Ska se om jag kan få upp en cachad version ikväll efter jag kommit hem från jobbet. Lyckades spara ner hela artikeln innan den blev borttagen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-16 16:02

Dagens garv! Tack för den.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2010-07-16 16:32

Ah, perfekt där Queux! Just den artikeln var det. Nu slipper jag fippla med en massa filer hit och dit.

Martin Wallström är inkompetent - han vet ingenting om IT etc - han råkar bara ha betyg ("journalist") och tog det underbetalda nocred-jobbet åt IDG.

äsch då!
alla kan - försöka duger!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-16 18:19
Ursprungligen av gabriela:

äsch då!
alla kan - försöka duger!

Jodå, alla kan göra misstag men lite koll måste man ändå ha och som "journalist" bör man vara noga med vad man publicerar

ibland är det skönt att jag inte lyckas framstå så bitter som jag faktiskt är...

  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-07-16 20:41

Det där är ju helt sanslöst.

Fniss

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-18 21:14

haha, helt sjukt kompetent

Här är den...

klippte ut den medans den fanns att få tag på :

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-18 23:25
Ursprungligen av Goflorp:

klippte ut den medans den fanns att få tag på :

Haha! Kul att äntligen läsa "nyheten". Nu vet vi varför IDG Sverige inte kommer med fler originalartiklar.

Ok, det är inte helt omöjligt att folk slutar på Apple (Rubenstein och hans Palm-team t.ex.), men att någon som ansvarar för iOS ska få sparken för iPhones antenn är ju ren och bra humor. Något för the Onion kanske.

Gillar speciellt den här formuleringen:

"Han har även startat ett konto, men trots detta fått 20 000 efterföljare".

Vad menar han med "trots"? Vad vill han egentligen säga med den meningen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-18 23:47
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Gillar speciellt den här formuleringen:

"Han har även startat ett konto, men trots detta fått 20 000 efterföljare".

Vad menar han med "trots"? Vad vill han egentligen säga med den meningen?

Kanske att han borde vara bestpottad efter fiaskot, men trots detta ändå lyckats få 20k användare på en dag.

Ursprungligen av ibish:

Kanske att han borde vara bestpottad efter fiaskot, men trots detta ändå lyckats få 20k användare på en dag.

Jo, det är möjligt att det är det han menar, men hans formulering är ju väldigt dålig svenska.

"Trots" syftar ju tillbaka på att han har startat ett konto. Så trots att han har startat ett konto, så har han ändå fått 20.000 "followers", vilket inte är en särskilt bra meningsbyggnad.

Man kan ju inte skriva "trots", utan att först berätta vad det är man ska trotsa.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jo, det är möjligt att det är det han menar, men hans formulering är ju väldigt dålig svenska.

"Trots" syftar ju tillbaka på att han har startat ett konto. Så trots att han har startat ett konto, så har han ändå fått 20.000 "followers", vilket inte är en särskilt bra meningsbyggnad.

Man kan ju inte skriva "trots", utan att först berätta vad det är man ska trotsa.

Eller så gjorde den här "Journalisten" som "Journalisterna" på Aftonbladet och Expressen och copypejstade textmassan i Babelfish och tryckte sen på "Publicera nyhet" och sen blev det som det blev.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-19 00:02
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jo, det är möjligt att det är det han menar, men hans formulering är ju väldigt dålig svenska.

"Trots" syftar ju tillbaka på att han har startat ett konto. Så trots att han har startat ett konto, så har han ändå fått 20.000 "followers", vilket inte är en särskilt bra meningsbyggnad.

Man kan ju inte skriva "trots", utan att först berätta vad det är man ska trotsa.

Jag håller med dig till fullo. Ironin i mitt inlägg framgick visst inte.

Bevaka tråden