Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.0.1 och 3.2.1 ute nu.

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som rubriken. Finns i iTunes.

Enda förändringen verkar vara nedanstående. Vad det är för förändringar i 3.2.1 vet jag inte, men antagligen samma sak.

  • Improves the formula to determine how many bars of signal strength to display.

Förändringar för iOS 3.2.1:

  • Improved Wi-Fi connectivity

  • Fixed an issue that could prevent copy and paste of single-page PDF attachments in Mail

  • Addressed an issue that could cause video playback to freeze

  • Improved reliability of video-out when using iPad Dock Connector to VGA Adapter

  • Added Bing as an option for Safari's search field

Senast redigerat 2010-07-15 20:35

Någon som har en lista över förändringarna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-15 20:24

378 mb update för ändring av formeln som beräknar styrkan? låter mycket... eller?

Jag tror de gör som vanligt och skickar ut en hel systeminstallation. Så kan man återställa från den också.

Du behöver alltså inte ha 4.0 för att kunna installera 4.0.1.

Installerar den nu på min iPhone 4.

Ursprungligen av keptang:

Installerar den nu på min iPhone 4.

Coolt. Sitter själv och petar in den på min 3GS. Måste bara slanga över ett par nya podcasts först.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Coolt. Sitter själv och petar in den på min 3GS. Måste bara slanga över ett par nya podcasts först.

Blir ju kul att se vad staplarna säger sen..
Slänger in den på frugans 3GS när hon kommer hem om en timme.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-15 20:30

aha. därför den är stor alltså.

Tja, signalindikatorn ser annorlunda ut, som rapporterats. Och jag har mycket sämre "mottagning" än innan i min lägenhet, vilket reflekterar verkligheten... Detta då på en 3GS.

EDIT: Hoppsan, nu gick indikatorn i taket. Notera också att staplarna numera inte är linjära.

Fortfarande fungerar telefonen bra efter uppdatering.
Pendlar nu mellan 4 och 5 staplar så visst har de gjort något med mjukvaran.

Dock är staplarna rätt ointressanta eftersom iaf jag inte tappat ett enda samtal dessa 2 veckor som jag använt telefonen.

Ligger den på bordet = 5 staplar
Döds-tryck modell galen (så som ingen normal person skulle hålla en telefon, oavsett modell) = 3-4 staplar

Själv har jag typ en (1) stapel på min 3GS just nu, men det beror på att jag bor i en bunker.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-07-15 20:47

Även jag får numera en indikation på att det är sämre täckning än tidigare. Förhoppningsvis så stämmer detta bättre överens med verkligheten, så slipper man få falska förhoppningar om bra nätkvalité

  • Medlem
  • 2010-07-15 20:52

Bara att invänta rapporterna från staterna i morgon då. Men är det inte som de säger att det är sämre nät i USA också? Den som lever får se.

Ursprungligen av Dalle:

Bara att invänta rapporterna från staterna i morgon då. Men är det inte som de säger att det är sämre nät i USA också? Den som lever får se.

Varför ska man vänta på deras rapporter?
Jag tycker de svenska är mer relevanta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-15 20:58

Ingen som har lust att slänga upp en screenshot på hur de nya staplarna ser ut? Jag är nyfiken men sitter inte så jag själv kan uppdatera och kolla.

Ursprungligen av zinned:

Ingen som har lust att slänga upp en screenshot på hur de nya staplarna ser ut? Jag är nyfiken men sitter inte så jag själv kan uppdatera och kolla.

Jovisst..

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2010-07-15 20:58

Jag måste testa uppdatrea min 3G den kan då inte bli sämre än den blev efter 4.0 uppdateringen
Hoppas att den inte är så seg.... Nu plugga in den "hoppas hoppas "

  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-07-15 21:00

Här är en illustration på hur de har moddat signalstaplarna:

This Is How Much the New iPhone 4 Signal Bars Have Grown

Ursprungligen av Ree_Tab:

Här är en illustration på hur de har moddat signalstaplarna:

This Is How Much the New iPhone 4 Signal Bars Have Grown

Tycker inte det stämmer riktigt om du kollar på mitt screenshot, eller?
Ser ut som de Gizmodo postat är ganska överdrivna, men kanske är en synvilla.

Eller så kanske det stämmer.. 4.0 uppe, 4.0.1 under.
Spelar ingen större roll, det viktiga är ju att de visar hyffsat rätt gällande känsligheten.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-07-15 21:09
Ursprungligen av keptang:

Tycker inte det stämmer riktigt om du kollar på mitt screenshot, eller?
Ser ut som de Gizmodo postat är ganska överdrivna, men kanske är en synvilla.

Kanske är färgerna som gör att det blir en liten synvilla. Men jag skulle nog säga att Gizmodos bild stämmer bra överens med uppdateringen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-15 21:12
Ursprungligen av Ree_Tab:

Här är en illustration på hur de har moddat signalstaplarna:

This Is How Much the New iPhone 4 Signal Bars Have Grown

Tackar

Ursprungligen av keptang:

Jovisst..

Hahaha, snodde du också den bakgrundsbilden när tidigare idag kollade ifall någon kunde hitta den?

Ursprungligen av zinned:

Tackar

Hahaha, snodde du också den bakgrundsbilden när tidigare idag kollade ifall någon kunde hitta den?

Ja, den är riktigt snygg!

Ingen som äger en iPad som kan delge sina erfarenheter av 3.2.1, vilka de nu kan vara?

Ursprungligen av Capeman:

Ingen som äger en iPad som kan delge sina erfarenheter av 3.2.1, vilka de nu kan vara?

Några ganska välkomna buggfixar. WiFi är stabilare, "Connecting..."-rutan lägger sig inte längre ideligen ovanpå allt annat vid dålig mottagning. Kan inte testa just nu, men utgår från att den irriterande buggen som kan få inloggningssidor för WiFi-nätverk att hänga sig också är fixad. Förut hamnade iPaden i törnrosa-läge som krävde tvingad omstart när den låg i vila längre stunder med videouppspelaren igång och pausad (extremt irriterande), men det verkar också vara fixat nu.

Ursprungligen av Samuel K:

Några ganska välkomna buggfixar. WiFi är stabilare, "Connecting..."-rutan lägger sig inte längre ideligen ovanpå allt annat vid dålig mottagning. Kan inte testa just nu, men utgår från att den irriterande buggen som kan få inloggningssidor för WiFi-nätverk att hänga sig också är fixad. Förut hamnade iPaden i törnrosa-läge som krävde tvingad omstart när den låg i vila längre stunder med videouppspelaren igång och pausad (extremt irriterande), men det verkar också vara fixat nu.

Tack! Skönt att höra.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-07-15 21:21

Ingen med en vanlig 3G som kan rapportera någon prestandaförändring?

  • Medlem
  • 2010-07-15 21:25
Ursprungligen av Mattias L:

Ingen med en vanlig 3G som kan rapportera någon prestandaförändring?

Tyvärr inga förändringar.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2010-07-15 21:42
Ursprungligen av Mattias L:

Ingen med en vanlig 3G som kan rapportera någon prestandaförändring?

Jaaaa Den blev mycket snabbare än den var med 4.0
Det tog bortåt 10sek att få fram och börja skriva sms med 4.0 men nu går det betydligt snabbare
Jag har inte hunnit testa allt men det jag vet har varit segt har blivit mycket bättre.

Det är rappare nu. MEN...det är alltid rappare efter en ominstallation (vilket en update ju är) - för mig har det segat ner igen efter några dagar. Så - hurra! men vi får väl se

Ursprungligen av Mattias L:

Ingen med en vanlig 3G som kan rapportera någon prestandaförändring?

Bevaka tråden