Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP 13" vs en gammal vit MB 2,2Ghz

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-07-15 15:46

Hej!

Jag funderar på att byta upp mig från min vita Macbook 13" 2,2 Mhz som har tjänat mig bra men gjort sitt nu och borde få en värdig ålderdom.

Det som jag funderar på en MBP 13" 2,6 Mhz. En stor anledning till bytet är att jag kommer att köra en hel del Adobe Connect (flash-baserat!) vilket kräver en del. Kommer de nya MBP 13" att ge en prestandaförbättring med marginal? Eller måste man ta klivet över till 15" och 5i-processorna. Helst vill jag behålla de behändiga formatet med 13".

Sen vilken version ska man välja: 2,6 Mhz eller 2,4 Mhz och lägga pengarna på 8 Gb RAM eller en ssd-hårddisk kanske som många verkar mena ger mer prestanda?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-18 20:03

Mina erfarenheter säger:
* Hellre RAM är CPU, men 8 GB är enligt mig lite onödigt mycket. Jag körde 4 GB till min MBP, och kör CS5 mm på detta utan problem.
* En SSD hårddisk är inte överlägsen en vanlig, men valde ändå det till min dator. Knäpptyst, blir inte varm, snabb.
* Jag älskar också 13" formatet, och hade aldrig valt en 15" även om den kanske är 5% snabbare.

Du kommer märka skillnad prestandamässigt, det bättre grafikkortet gör stor skillnad den generella responsen i Os X.

1
Bevaka tråden