Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Presskonferens om iPhone 4 på fredag (2010-07-16)

Tråden skapades och har fått 157 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-15 02:47

Apple har bjudit in några utvalda reportrar till en presskonferens på fredag.
Den ska handla om Iphone men ingen verkar veta en om vad som kommer diskuteras.

Personligen så känns det som att antenn problemet givetvis kommer att snackas om.
Möjligtvis något om denna så kallade "stealth recall" som det ryktas om som man inte vet är sann eller inte än.
Skulle inte förvåna mig dock om den bara handlar om hur bra iphone har sålts hittills samt typ om lite fler release datum och möjligtvis att den vita kommer då och då.
En annan som inte fått sin iphone 4 än hoppas givetvis på att det gäller en pris sänkning precis som dom gjorde med original iphonen
Men risken för det känns enormt liten

Gizmodo
Engadget
Mac Rumors

Vad tror ni?

Senast redigerat 2010-07-15 03:15
  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-07-15 09:00

Att antennproblemen kommer att nämnas på något sätt är nog ganska spikat. Förhoppningsvis med en lite mer ingående förklaring till vad som blev fel och hur det ordnades.
Annars så känns det lite spontant som att de kanske vill demoa sitt Game Center som vekar finnas med i iOS4.1 beta.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-07-15 09:36

Jag tror att man har licensierat hajfenan från Sony Ericsson. Alla som har köpt en iPhone 4 får en hajfena utan kostnad.

Jag hoppas de håller presskonferensen i rätt hand

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-15 10:09

Jag tror de kommer att skjuta upp iPhone 4 lanseringen i andra länder. I alla fall fram till slutet på augusti. I Tyskland måste man vänta upp till 9 veckor på förbeställningar. Kanske ändrar Apple på designen lite och det dröjer ända till september innan produktionen är i full gång igen.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag tror de kommer att skjuta upp iPhone 4 lanseringen i andra länder. I alla fall till slutet på augusti. I Tyskland måste man vänta upp till 9 veckor på förbeställningar. Kanske ändrar Apple på designen lite och det dröjer fram till september innan produktionen är i full kraft igen.

//Rob

Det låter troligt i och med all kritik de har fått angående mottagningen. Men det är bara att vänta snällt så får vi se vad som sägs.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-15 10:16
Ursprungligen av Robo-X:

Jag tror de kommer att skjuta upp iPhone 4 lanseringen i andra länder. I alla fall fram till slutet på augusti. I Tyskland måste man vänta upp till 9 veckor på förbeställningar. Kanske ändrar Apple på designen lite och det dröjer ända till september innan produktionen är i full gång igen.

//Rob

Om de ska göra om designen så komme vi får vänta till nästa år...
På någon månad lär de bara göra någon liten justering på hårdvaran i så fall, säg bättre coating eller så

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-15 10:19
Ursprungligen av zappee:

Om de ska göra om designen så komme vi får vänta till nästa år...
På någon månad lär de bara göra någon liten justering på hårdvaran i så fall, säg bättre coating eller så

Ja det var det jag menade. Jag skrev designen men det skulle så klart heta ändra produktionen lite. Apple kommer inte att ändra designen på iPhone 4 på minst 3 år.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-15 10:21
Ursprungligen av Robo-X:

Ja det var det jag menade. Jag skrev designen men det skulle så klart heta ändra produktionen lite. Apple kommer inte att ändra designen på iPhone 4 på minst 3 år.

//Rob

Då är jag med, ändra designen gör man inte på en handvändning

Ursprungligen av Robo-X:

Jag tror de kommer att skjuta upp iPhone 4 lanseringen i andra länder. I alla fall fram till slutet på augusti. I Tyskland måste man vänta upp till 9 veckor på förbeställningar. Kanske ändrar Apple på designen lite och det dröjer ända till september innan produktionen är i full gång igen.

Det är mycket möjligt att Apple gör det, men jag tror inte de kallat till presskonferens bara för att säga det. Detta handlar om antennproblemen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-15 10:23
Ursprungligen av Adrian B:

Det är mycket möjligt att Apple gör det, men jag tror inte de kallat till presskonferens bara för att säga det. Detta handlar om antennproblemen.

Ja pga antennproblemet skjuts upp lanseringen i andra länder. Och de kommer också förklara om antennproblemet finns eller inte. Kanske reagerar på Consumer Reports rapport.

//Rob

Stealth recall ????? Vad är det? Inte ens Wikipedia har det i databasen. Osynlig påminnelse? Dold ihågkommelse? :$:$
Bilda mig - vad betyder detta uttryck?

Ursprungligen av Z0l!d:

"stealth recall"

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-15 10:16
Ursprungligen av Zimmerman:

Stealth recall ????? Vad är det? Inte ens Wikipedia har det i databasen. Osynlig påminnelse? Dold ihågkommelse? :$:$
Bilda mig - vad betyder detta uttryck?

Något som gizmodo hittade på för att en läsare hade fått en ny iPhone 4 eftersom det var fel på hans. När han hade lämnat in den såg han att en annan iPhone 4 ägare fick sin utbytt för att sensorn inte fungerade riktigt. Då drog de slutsatsen att Apple byter ut alla iPhone 4 om någon klagar på sensorn eller antennen.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-15 10:26
Ursprungligen av Robo-X:

Något som gizmodo hittade på för att en läsare hade fått en ny iPhone 4 eftersom det var fel på hans. När han hade lämnat in den såg han att en annan iPhone 4 ägare fick sin utbytt för att sensorn inte fungerade riktigt. Då drog de slutsatsen att Apple byter ut alla iPhone 4 om någon klagar på sensorn eller antennen.

//Rob

Total Recall också

Jag fattar inte varför dom inte satte skarvarna mitt under och mitt uppe på luren. Men...det finns nog en förklaring...eller många förklaringar.
Nå - nästa Iphone ser annorlunda ut på den fronten - sanna mina ord.

Jag är tveksam till att de kallar tillbaka alla sålda iPhones, även om det kanske är enda riktiga lösningen. Jag tror snarare de säger att problemen är överdrivna (och för många *är* det inte ett stort problem i praktiken). Kanske gratis "bumbers" för de som har problem?

Ursprungligen av Adrian B:

Jag är tveksam till att de kallar tillbaka alla sålda iPhones, även om det kanske är enda riktiga lösningen. Jag tror snarare de säger att problemen är överdrivna (och för många *är* det inte ett stort problem i praktiken). Kanske gratis "bumbers" för de som har problem?

Som jag trodde...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-15 10:24

Apple on Wednesday invited select press to a special press conference to be held this Friday in California. Apple would only say that the press conference would be regarding the iPhone 4. No other information was available when I spoke with them tonight.

Undra om Gizmodo är inbjudna

Man undrar ju hur många som får sparken på Apple OM det nu är en felkonstruktion - vilket låter otroligt (snarare en planerad/designad kompromiss).

Ursprungligen av Zimmerman:

Man undrar ju hur många som får sparken på Apple OM det nu är en felkonstruktion - vilket låter otroligt (snarare en planerad/designad kompromiss).

Frågan är om konstruktörerna eller testarna får sparken... jag är förvånad över att en sådan sak faktiskt inte kommit fram i tester. Förut skulle jag ha förklarat det med att Apple är så hemlighetsfulla att låter telefonen komma utanför slutna anläggningar, men nu vet vi ju att Apple-folk drar runt med dom på barer till och med...

Fast kanske har alla testare haft "bumbers" eller liknande på sina telefoner och därmed inte upptäckt problemen?

Samtidigt, det har sålts 9 miljoner telefoner redan och även om många kan återskapa problemen så har det inte bildats några upplopp av uppretade användare, kanske för att de allra flesta inte lider av konstruktionens brister?

Ursprungligen av Adrian B:

Frågan är om konstruktörerna eller testarna får sparken... jag är förvånad över att en sådan sak faktiskt inte kommit fram i tester. Förut skulle jag ha förklarat det med att Apple är så hemlighetsfulla att låter telefonen komma utanför slutna anläggningar, men nu vet vi ju att Apple-folk drar runt med dom på barer till och med...

Fast kanske har alla testare haft "bumbers" eller liknande på sina telefoner och därmed inte upptäckt problemen?

...eller ett 3GS-skal.

Vet inte om det stämmer men har annars hört att AT&T av någon anledning har extremt bra täckning i och i närheten av Cupertino. Vet inte varför.

Ursprungligen av Marcus K:

...eller ett 3GS-skal.

Ja, de iPhone 4-enheter som testades ute hade ett 3G/3GS-liknande skal.

http://cache.gawkerassets.com/assets/images/4/2010/04/500x_case1.jpg

Inte ens om de skjuter upp det i ett halvår skulle jag välja någon annan telefon än iPhone 4 Ge mig den nu Apple

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-15 12:47

Det är garanterat för att möta kritiken gällande antennproblemet. Någon återkallelse tvivlar jag dock starkt på. Problemets storlek blir uppblåst i media. Med över två miljoner sålda telefoner så hade det varit betydligt mer liv om alla lidit av problemet. Kanske erbjuder de någon sorts kompensation så som presentkort, gratis bumpers eller förlängd returrätt på lurarna för alla early adopters. Finns ingen vits att återkalla 2 miljoner telefoner om de flesta inte lider av problemet.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-15 13:02
Ursprungligen av vanilj:

Det är garanterat för att möta kritiken gällande antennproblemet. Någon återkallelse tvivlar jag dock starkt på. Problemets storlek blir uppblåst i media. Med över två miljoner sålda telefoner så hade det varit betydligt mer liv om alla lidit av problemet. Kanske erbjuder de någon sorts kompensation så som presentkort, gratis bumpers eller förlängd returrätt på lurarna för alla early adopters. Finns ingen vits att återkalla 2 miljoner telefoner om de flesta inte lider av problemet.

Apple kommer inte att återkalla någon iPhone 4. Jag läste någonstans att de har sålt 9 miljoner (vilket verkar vara otroligt många) men hur som helst många och inte alla har problem. Kanske 10% har problem som märks. Jag tror att om Apple erkänner problemet kommer ge ut gratis bumpers för alla som köpte en iPhone 4 med vissa serienummer. Apple har nog aldrig återkallat någon produkt pga ett fel. Kanske vissa batterier, skärmar eller nät adapter. Men vi får se imorgon kväll vad som Apple säger. Kanske har det inget med antennproblemet att göra utan att iPhonen släpps för verizon i slutet på juli.

//Rob

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-07-15 15:06

Vore det inte enklare att kapa ena tummen på de som klagar?

Min vilda fantasi tror att följande kommer behandlas:
- Okej, vi har fuckat upp det med antennen
- Fuck-upen har skett i produktionen
- Ni som har iPhone med problemet får den utbytt om ni kommer in med den
- För att kunna tillhandahålla enheter nog till de som är kassa får vi skjuta på lanseringen i resten av världen

Ursprungligen av PeeMaN:

Min vilda fantasi tror att följande kommer behandlas:
- Okej, vi har fuckat upp det med antennen
- Fuck-upen har skett i produktionen
- Ni som har iPhone med problemet får den utbytt om ni kommer in med den
- För att kunna tillhandahålla enheter nog till de som är kassa får vi skjuta på lanseringen i resten av världen

Jag tror också att de kommer ta upp antennproblemen. Tror dock inte det blir tal om att återkalla, alla iP4 ägare blir ombedda att bege sig till Zimmerman som kommer lackera sidan av telefonen som kompensation blir han första användaren att få en maxad Mac Pro till jobbet och en färdiglackad iP4 tillsammans med kommande algoritmuppdatering kommer problemet sen vara bortblåst.

Jag är övertygad om att försäljningssiffror på iP4 kommer presenteras möjligen av iPad. Sen kommer man gå ut med officella datum om när Sverige mfl får iP4, dock blir det en månad senare än planerat pga den stora efterfrågan.

Ursprungligen av PeeMaN:

Min vilda fantasi tror att följande kommer behandlas:
- Okej, vi har fuckat upp det med antennen
- Fuck-upen har skett i produktionen
- Ni som har iPhone med problemet får den utbytt om ni kommer in med den
- För att kunna tillhandahålla enheter nog till de som är kassa får vi skjuta på lanseringen i resten av världen

Punkt 3 gäller väl redan? Du får ju lämna tillbaka telefonen om du är missnöjd utan "restocking fee".

Återkalla? Nej. Kanske dom dock erbjuder alla som anser sig ha antennproblem en ny som är speciallackad på skarven. :-D.

Bevaka tråden