Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper beta av iOS 4.1

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"There is no word yet on changes included in the updates."

det kommer väl...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-07-15 10:04
Ursprungligen av koss_boss:

"RT @GregKumparak: RT @MobileCrunch: Nope, iOS 4.1 doesn't fix the iPhone 4's death grip antenna issue."

Nope, iOS 4.1 doesn’t fix the iPhone 4’s death grip antenna issue.

Det roliga/underliga är nu att även vi i Svedala kommer att få signalmätning presenterad enligt algoritmer från AT&T... Finns det ingen branchstandard som säger/anger något om vad den de facto-standardiserade(?) 5-gradiga skalan ska visa?

När iPhone 3G precis hade kommit och den var helt tokigt fel i firmware för Infineons 3G-ship fanns det någon på 99 som hade tillgång till logglistorna från basstationer och sa (påstod?) att det gick att se om det var en iPhone 3G baserat på hur den frågade efter högre effektpåslag från basstationen. Om du är kvar här på 99 får du gärna uttala dig igen om signalmätningen också!

Ursprungligen av frazze;:

Det roliga/underliga är nu att även vi i Svedala kommer att få signalmätning presenterad enligt algoritmer från AT&T... Finns det ingen branchstandard som säger/anger något om vad den de facto-standardiserade(?) 5-gradiga skalan ska visa?

När iPhone 3G precis hade kommit och den var helt tokigt fel i firmware för Infineons 3G-ship fanns det någon på 99 som hade tillgång till logglistorna från basstationer och sa (påstod?) att det gick att se om det var en iPhone 3G baserat på hur den frågade efter högre effektpåslag från basstationen. Om du är kvar här på 99 får du gärna uttala dig igen om signalmätningen också!

Nej, det finns ingen 3GPP standard för hur en mobil ska presentera signalstyrkan för sin användare. Däremot så finns det mätrapporter som mobilerna skickar upp till mobilnätet där den talar om hur den uppfattar sin omgivning men detta visas inte för mobilanvändaren Det finns iofs mätverktyg såsom TEMS som använda för att mäta upp nätverkets prestanda. Dessa verktyget är i princip en mobiltelefon med specialprogramvara

Ursprungligen av frazze:

Det roliga/underliga är nu att även vi i Svedala kommer att få signalmätning presenterad enligt algoritmer från AT&T... Finns det ingen branchstandard som säger/anger något om vad den de facto-standardiserade(?) 5-gradiga skalan ska visa?

När iPhone 3G precis hade kommit och den var helt tokigt fel i firmware för Infineons 3G-ship fanns det någon på 99 som hade tillgång till logglistorna från basstationer och sa (påstod?) att det gick att se om det var en iPhone 3G baserat på hur den frågade efter högre effektpåslag från basstationen. Om du är kvar här på 99 får du gärna uttala dig igen om signalmätningen också!

Radiovågors utbredning är universellt.
Så det spelar ingen roll vem som skrivit ihop algoritmen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-15 10:18
Ursprungligen av koss_boss:

"RT @GregKumparak: RT @MobileCrunch: Nope, iOS 4.1 doesn't fix the iPhone 4's death grip antenna issue."

Nope, iOS 4.1 doesn’t fix the iPhone 4’s death grip antenna issue.

Som någon skrev på macrumors är 4.1 beta en version för utvecklare, det vill säga nya saker typ Game Center o.s.v

Ska de försöka sig på någon mjukvarufix blir det nog 4.0.1.

Hoppas dom fixar att 3G-lurar säckar ihop av iOS4. Jag ska ju ge bort min 3G när jag köper 4;an i augusti när den kommer och jag vill ju ge bort en lur som går att använda på ett rationellt sätt.
(nej, det går INTE att åtgärda med alla dessa tips som florerar - har testat allt och segheten kommer åter efter en tid)

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-07-15 09:29

Fullt stöd för AVRCP ska vara en av nyheterna. Att äntligen kunna styra musikuppspelning fullt ut från Bluetooth-headset och bilstereoanläggningar.

iOS 4.1 Gains Full Bluetooth Playback Control (AVRCP) Support | 9 to 5 Mac

Ursprungligen av Mija:

Fullt stöd för AVRCP ska vara en av nyheterna. Att äntligen kunna styra musikuppspelning fullt ut från Bluetooth-headset och bilstereoanläggningar.

iOS 4.1 Gains Full Bluetooth Playback Control (AVRCP) Support | 9 to 5 Mac

Äntligen! VERKLIGEN inte en dag för tidigt, fattar inte varför de inte implementerade det här för länge sedan.

MMS har en bugg i iOS4.1b. Man kan se thumbnails av bilderna men försöker man se bilden i full storlek visas endast en svart skärm. Googlade runt lite och tydligen är jag inte den enda som har stött på problemet.

Ursprungligen av air:

MMS har en bugg i iOS4.1b. Man kan se thumbnails av bilderna men försöker man se bilden i full storlek visas endast en svart skärm. Googlade runt lite och tydligen är jag inte den enda som har stött på problemet.

Då tror jag det är känt av Apple också, och kommer vara fixat tills 4.1 kommer ut.

Glöm nu inte det här med NDA, så vi slipper diskussionen vi hade under 4.0-betatiden!

/Mod

Ursprungligen av Capeman;:

Glöm nu inte det här med NDA, så vi slipper diskussionen vi hade under 4.0-betatiden!

/Mod

Jag funderade just på det;)

Givetvis syftade jag på att jag stött på problemet på Gizmodo

Ursprungligen av http://gizmodo.com/5587309/heres-whats-new-in-the-ios-41-beta:

Update 2: Whoops! Looks like there's a bit of an MMS bug in this beta. When you tap the thumbnail image of an MMS, you won't see the actual image enlarged but instead you see an all-black photo. The fortunate thing is that you can at least save it and view the full-sized image in the Photo app. [Thanks, Ruanne!]

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-28 07:14

Och där kom andra betan...

Apple Releases iPhone OS 4.1 Beta 2 to Developers - Mac Rumors

Som vanligt med två veckorsintervallet om någon fortf. tvivlade

Ursprungligen av zappee:

Och där kom andra betan...

Apple Releases iPhone OS 4.1 Beta 2 to Developers - Mac Rumors

Som vanligt med två veckorsintervallet om någon fortf. tvivlade

Jag som inte är insatt i betacyklerna; när kan man räkna med att den ordinarie releasen kommer?
Vill vänta till 4.1 innan jag uppgraderar från 3.1.2.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-02 17:29
Ursprungligen av theplague:

Jag som inte är insatt i betacyklerna; när kan man räkna med att den ordinarie releasen kommer?
Vill vänta till 4.1 innan jag uppgraderar från 3.1.2.

Tror det är olika hur många betor de släpper, vet bara att de släpps var 14 dag.

Och nu är beta 3 ute, efter betydligt mindre än två veckor:

Apple Releases iOS 4.1 Beta 3 and Updated SDK to Developers - Mac Rumors

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-03 23:20
Ursprungligen av Capeman:

Och nu är beta 3 ute, efter betydligt mindre än två veckor:

Apple Releases iOS 4.1 Beta 3 and Updated SDK to Developers - Mac Rumors

Kanske dom stoppat PDF hålet?

Ursprungligen av Cokey:

Kanske dom stoppat PDF hålet?

Ja, det gjordes redan i den första betan har jag för mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-04 07:27
Ursprungligen av Capeman:

Och nu är beta 3 ute, efter betydligt mindre än två veckor:

[I]Apple Releases iOS 4.1 Beta 3 and Updated SDK to Developers - Mac Rumors

The release is a bit of a surprise, as Apple has typically stuck to a biweekly release cycle for its iOS developer builds. Consequently, it is possible that Apple is beginning to wind down work on iOS 4.1 to prepare it for public release. Alternatively, there could simply be some new changes that Apple wanted to get into developers' without waiting an additional week.[/I]

Jag vill att iPad Camera Connection ska börja fungera med iPhone.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-01 22:15

iOS 4.1 GM + Xcode är nu tillgängligt för nedladdning för er som har utvecklarkonto.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-09-01 23:45
Ursprungligen av Mija:

iOS 4.1 GM + Xcode är nu tillgängligt för nedladdning för er som har utvecklarkonto.

XCode 4?

1
Bevaka tråden