Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB strömöverdrag?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får fem upplagor på skärmen av följande felmeddelande:

"Varning USB strömöverdrag
En USB-enhet drar för mycket ström
Porten den är ansluten till kommer att avaktiveras"

Jag har testat att koppla ur alla(!) USB-kontakter men meddelandena kommer upp ändå. Någon som har en aning om vad det kan handla om?

Datormodell? Operativsystem? Lite bakgrundsinformation är aldrig fel...

Har du alltid haft det här problemet, eller uppstod det plötsligt?

Om det uppstod plötsligt, kan du i så fall sätta det i samband med någon annan händelse, t.ex uppdatering av hårdvara eller mjukvara? Strömavbrott? Åsknedslag?

Har du provat att starta om datorn efter att du kopplat ur alla USB-prylarna?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-07-13 14:43

Vad är det för USB-enheter som du ansluter till datorn?

Sorry - det är en iMac med OS 10.5.8. Problemet fanns där i morse när jag kom ner till datorn och jag kan inte komma på något speciellt som hänt i går. Åska hade varit trevligt, men det får vi nog vänta några dagar på.
Datorn är omstartad, och problemet finns även om jag inte har några enheter anslutna (annars har jag normalt sett tangentbord, mus, skrivare och extern HD)

Kolla om du kan nollställa PRAM först.

Stäng av datorn, ur med strömkontakten, håll inne startknappen i femton sekunder.
Stoppa i sladden, starta upp datorn.

Kan du framkalla samma problem om du pluggar grejen i fråga rakt in i en port?

Externa hårddisken sätter jag en spänn på att det är som krånglar.
De drar ofta mycket ström.

Försök sprida dina saker lite över USB-portarna.

Det an också vara ngt fel på grejen du försöker ansluta, en disk på väg gå sönder kan få som ett symtom att den drar mera ström än vanligt.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-07-13 20:32

Dåliga USB-kablar (skavd isolering, glappkontakt, kortslutning) brukar också ge detta felmeddelande, men om du inte har något anslutet kan det ju inte vara det.

1
Bevaka tråden