Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Capeman ny moderator!

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har det stora nöjet att berätta att vi värvat en ny moderator till 99mac: Capeman!

Capeman, eller Andreas som han heter, har varit med sedan 2004 och hunnit med några tusen inlägg under den tiden så han borde vara en välbekant profil för de flesta regelbundna besökarna på forumet. Nu är det dags för honom att axla moderatorsrollen på forumet och jag är övertygad om att han kommer att göra ett bra jobb.

Såhär beskriver sig Capeman med egna ord:

Jag heter Andreas och har hängt på 99.se sedan någon gång hösten 2004, vilket var samma år som jag skaffade min första Mac, en gammal hederlig TiBook. Efter det fanns det ingen återvändo och maskinparken växte. Efterhand har datornörderiet lagt sig och jag har nog funnit en bra balans i vad jag behöver i Macväg. 99.se har med åren blivit min absolut mest besökta webbplats och jag trivs lika bra i Mac- som i iPhonedelen.

Dagstid sitter jag som Service Delivery Manager på ett större, internationellt serviceföretag. Jobbar även en del med verksamhetsutveckling och processer/flöden.

Kvällstid fördelas (ojämnt) mellan vänner, 99.se och tafatta försök att lära mig remixa musik.

Jag hoppas att ni kommer bli nöjda med mig och har ni några frågor eller funderingar ska ni inte tveka att slänga iväg ett PM!

Samtidigt vill jag passa på att tacka av Patrik D som gjort ett stort jobb för oss när vi behövde det som mest. Han blev moderator i iPhone-delen när det iPhone-intresset fullkomligen exploderade.

Nu känner han att han inte har den tid som behövs för att vara en bra moderator och därför återgår han till att vara vanlig medlem på forumet. Stort tack till Patrik D för din tid som moderator!

  • Medlem
  • 2010-07-10 14:37

Som sagt, välkommen!

Gratulerar! kul att se.

Helt klart välförtjänt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-10 16:36

Grattis och lycka till

Var rättvis och snäll

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-07-10 17:52
Ursprungligen av Adrian B:

[B]JDagstid sitter jag som Service Delivery Manager på ett större, internationellt serviceföretag. Jobbar även en del med verksamhetsutveckling och processer/flöden.

Det här är inte SVT eller SR. Man får tala om var man arbetar. I övrigt tror jag att allt kommer att bli bra. Capeman verkar ha stort kunnande och har alltid varit villig att hjälpa till när någon sitter i bryderier.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-10 18:06

Tack återigen till Patrik D som orkat hänga med sålänge. Hoppas Andreas kommer att trivas i moderatorgänget här!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-07-10 18:37

Välkommen!

Vad trevligt! Trevlig helg allihopa!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-10 21:40

får man betalt för att vara moderator? undrar bara av nyfikenhet

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-10 21:58
Ursprungligen av Esa:

får man betalt för att vara moderator? undrar bara av nyfikenhet

Inte en spänn! Vi gör detta helt frivilligt för att tjäna er!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-07-10 22:31
Ursprungligen av Jetwash:

Inte en spänn! Vi gör detta helt frivilligt för att tjäna er!

Fantastiskt!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-07-10 21:50

Ok, så Capeman har gått över till fiendesidan. Tråkigt.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-10 21:56
Ursprungligen av planB:

Ok, så Capeman har gått över till fiendesidan. Tråkigt.

Hoppas verkligen inte att ni ser oss moderatorer som fiender! Vi är också vanliga användare av 99.se.

  • Medlem
  • 2010-07-10 23:26
Ursprungligen av planB:

Ok, så Capeman har gått över till fiendesidan. Tråkigt.

I love you too, honey!

Stort tack till alla för de vänliga orden! Jag hoppas ni kommer att tycka att jag gör ett hyfsat jobb och ber om överseende med eventuella misstag jag kan begå så här i början. Är det någon som har synpunkter på modereringen så går det självklart utmärkt att slänga iväg ett PM!

Ursprungligen av onnyt:

Det här är inte SVT eller SR. Man får tala om var man arbetar. I övrigt tror jag att allt kommer att bli bra. Capeman verkar ha stort kunnande och har alltid varit villig att hjälpa till när någon sitter i bryderier.

Klart man kan göra det, men jag ser inte heller någon direkt vits med att prata om mitt arbete här, mer än i stora drag. I övrigt, tack för vänligheten!

Ursprungligen av planB:

Ok, så Capeman har gått över till fiendesidan. Tråkigt.

Verkligen tråkigt om du ser moderatorerna som fiender, då har ju något gått snett. Personligen tycker jag att de moderatorer vi har här gör ett helt enormt arbete, på sin fritid dessutom. Jag hoppas inte du kommer att se mig som en fiende, det vore ett misslyckande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-11 09:54
Ursprungligen av Capeman:

Stort tack till alla för de vänliga orden! Jag hoppas ni kommer att tycka att jag gör ett hyfsat jobb och ber om överseende med eventuella misstag jag kan begå så här i början. Är det någon som har synpunkter på modereringen så går det självklart utmärkt att slänga iväg ett PM!

Klart man kan göra det, men jag ser inte heller någon direkt vits med att prata om mitt arbete här, mer än i stora drag. I övrigt, tack för vänligheten!

Verkligen tråkigt om du ser moderatorerna som fiender, då har ju något gått snett. Personligen tycker jag att de moderatorer vi har här gör ett helt enormt arbete, på sin fritid dessutom. Jag hoppas inte du kommer att se mig som en fiende, det vore ett misslyckande.

Kloka ord och redan så tidigt i karriären va ska detta sluta banne mig

Ursprungligen av planB:

Ok, så Capeman har gått över till fiendesidan. Tråkigt.

Tack för den, den får allt arbete att kännas så mycket mera värt det.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-11 00:42
Ursprungligen av planB:

Ok, så Capeman har gått över till fiendesidan. Tråkigt.

”The only demons in this world are those within our own hearts, and that is where all our battles should be fought.”
—Gandhi

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-11 03:46

Ok. Ok.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-07-11 06:25

Bra val! Grattis till 99mac!

Grattis!

Tack igen allihop!

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-07-11 19:11

Gratulerar, trevligt!

  • Medlem
  • 2010-07-11 20:02

Gratulerar Capeman.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-07-11 20:19

Grattis återigen, kul med lite förstärkning

  • Medlem
  • 2010-07-12 00:08

Varför gratuleras Capeman? Det är 99.se som ska gratuleras!
Att bli mod är ingen belöning, det blir man för att vi som redan är det tror att man kan bidra på ett ansvarsfullt och konstruktivt sätt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-12 00:29
Ursprungligen av Baron:

Varför gratuleras Capeman? Det är 99.se som ska gratuleras!
Att bli mod är ingen belöning, det blir man för att vi som redan är det tror att man kan bidra på ett ansvarsfullt och konstruktivt sätt.

GRATTIS HELA 99 MOD GÄNGET DÅ

Ingen ska behöva vara avundsjuk, och att bli mod är väl inget straff heller eller ???

  • Medlem
  • 2010-07-12 10:56
Ursprungligen av CUBEIS:

GRATTIS HELA 99 MOD GÄNGET DÅ

Ingen ska behöva vara avundsjuk, och att bli mod är väl inget straff heller eller ???

Haha, jag menade att det är communityt som ska gratuleras, precis som zinned skriver. Med bra moderatorer blir forumet bättre och medlemmarna blir gladare.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-07-12 13:30
Ursprungligen av Baron:

Haha, jag menade att det är communityt som ska gratuleras, precis som zinned skriver. Med bra moderatorer blir forumet bättre och medlemmarna blir gladare.

Ja, det var ju det jag skrev ju...;)

Bevaka tråden