Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MB Pro, tangentbord & mus ur funktion

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Arboga
  • 2010-07-08 00:15

Jag har en MB Pro 15" som är ca 3 år gammal. Är det någon som har varit med om problemet att inte tangentbordet fungerar eller musen heller. det funkar med externa produkter. det sägs att de kan vara moderkortet som har gått sönder men jag tycker de låter konstigt. borde de inte kunna vara uppdatering av drivrutiner som kunde lösa de eller vad säger ni?

Du har inte råkat spilla något i datorn?

Någon drivrutinsfråga tror jag inte det handlar om. Vad händer om du bootar på en OS X installationsskiva? Fungerar de då?

  • Medlem
  • Arboga
  • 2010-07-08 00:38

Ne inget är spillt i datorn, de har enbart slutat att fungera.

De var en bra fråga. jag har tyvärr inte någon installations skiva här, finns de något annat sätt man kan göra för att komma åt samma "funktion"?

  • Medlem
  • Arboga
  • 2010-07-08 01:04

Min polare hade en dvd så nu testar jag med den. nu har jag stött på ett annat problem de är att cd/dvd spelaren kan inte läsa dvd skivor så då sklle jag testa fjärrinstallation. men då när jag testar detta så får jag inte upp rull listan på trådlösa nätverk. vad göra?
jag kör fjärrinstallationen ifrån en MB 2008 inkopplad på de ända nätverket jag kommer åt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-17 06:43

Testat o reseta EFI? Det gör du genom att från avstängt läge hålla nere startknappen i ca 10s och sen släppa. På min så börjar det blinka när det är klart (efter ca 10s) men jag vet inte hur det är på äldre Macbook Pro.

  • Medlem
  • 2010-07-17 10:31

Jag har sett det hända när moderkortet har rasat. Det lönar sig i så fall inte att laga om du inte hittar en annan defekt dator du kan ta ett moderkort från.

Det här är ett hyfsat vanligt problem med MacbookPro 3.1. Jag och en kollega som köpte datorerna samtidigt är båda drabbade av det även om det för honom kom efter 1½ år och för mig efter 2. Efter lite googling osv så verkar det finnas temporära lösningar men i slutändan verkar det vara ett underligt konstruktionsfel från Apple.
Apple vill naturligtvis inte kännas vid detta utan tar bra betalt för byte av topcase. Detta verkar i en del fall inte fixa problemet utan det slutar funka efter några månader igen.

Finns en hel del om det här på Apples supportforum.

1
Bevaka tråden