Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Counter-Strike: Source för Mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Senaste tiden har en rad nya spel släppts för Mac via spelplattformen Steam. Nu är det ännu en efterlängtad titel fått se Mac-världen, Counter-Strike: Source.

Counter-Strike, mer känt som CS i folkmun, föddes som en modifikation på Half-Life 1 men har senare utvecklats till ett helt fristående spel. Med sitt stora genomslag i början på 2000-talet har det blivit världens största actionbaserade online-spel genom tiderna.

Spelet har fått ett lanseringspris på ynka 6,80€ (-66%), fram till fredag. Därefter kommer det kosta 19,99€. För att köpa spelet behöver du Steam, som kan laddas ner gratis här:
Welcome to Steam

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-06-25 13:34

Very nice indeed. Själv hade jag en gammal Source-skiva till windows så det var bara att ladda ner mac-versionen utan extra kostnad Grymt att köra 2560 x 1440!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-29 10:40

Jag har en MacBook Pro 2,53 GHz med 4 GB RAM och har ställt ner alla inställningar på Low.
Det kraschar ändå efter max 5 minuter, hela dator låser sig.
Någon annan som har liknande problem ?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-29 10:56

Jag har också MacBook Pro 2,66, 4 GB Ram 13" och där fungerar det utmärkt.

Dock så krashar ALLTID steam för mig när jag väl ska stänga ner det. Men CS:S fungerar utmärkt, om än dock lite låg FPS men men det är smällar man kan ta..

Jag har en Macbook Pro 2,66, 4 GB Ram 13". Spelet fungerar perfekt men jag har samma problem som Cokey. Steam avslutas oväntat när jag stänger av det...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-07-04 22:53

Jobbigt att steam buggar för er. Själv har jag lyckligtvis inte märkt av det.

kan man logga in med sitt pc-konto?
och få tillgång till macversionen iom jag har cs:s redan där

har dom day of defeat oxå på g?

är på gång att införskaffa en mbp, detta spelet bör väl funka bra där? i5/i7

Ursprungligen av fredrique:

kan man logga in med sitt pc-konto?
och få tillgång till macversionen iom jag har cs:s redan där

Det är meningen att det ska funka så, ja.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-07 22:33

Det funkar precis som star-affinity säger: alla spel jag har på min PC finns när jag loggar in på min Mac. Dock måste jag ladda ner och installera dem.

1
Bevaka tråden