Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Air Phone - kinesisk kopia av iPhone 4

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-06-29 19:52

????????????iPhone 4 ???-??-????

Måste erkänna att det var snyggaste piraten jag sett, tänker på fysisk form. Undrar vad som händer om man klickar på safari.

Tala om att de är snabba med kopieringsmaskinen där borta.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-06-30 08:30
Ursprungligen av rikard.agren:

Tala om att de är snabba med kopieringsmaskinen där borta.

Men den här gången hade ju dom lite försprång i och med Gizmodo...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-29 20:45

Sist jag hade en kinesisk kopia i näven så kunde jag knappt tro hur dåligt man faktiskt kan göra programvaran i en telefon Men utseendet på denna hade dem ju iallafall klarat av

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-29 20:49

Den verkar inte lida av antennskarvar iallafall, det borde ju locka några köpare!

Lite roligt att de har kopierat en äkta bild från Apple och lagt in i manualen;
http://www.shanzhaiji.cn/uploads/userup/1006/2Q0104O505.jpg

när man sedan inte riktigt får samma finish på den verkliga programvaran i telefonen;
http://www.shanzhaiji.cn/uploads/userup/1006/2Q015159125.jpg

Härlig "uppackningsupplevelse" man får.

Ungefär som att fylla en tomkartong med inslagna kolor, man ruskar lite, prassel prassel...
Öppnar, en massa saker med feta etiketter på "made in China", allt liksom bara nedkastat i lådan.

Vi hade en tjej på jobbet som kom med en iPod Nano köpt i Kina, hon ville ha hjälp med playlists i den... tryckte på knappen och får se ett gränssnitt som gjorde att man längtade tillbaka till DOS 2.11's dagar... Jag sa att jag nog inte kunde hjälpa henne. Hon blev jättesur för jag var ju avdelningens "Apple guy"....
Kom gärna tillbaka när du köpt en "Apple iPod" då sa jag...

Har man tur är skärmupplösningen 640x480. Annars äår den som de flesta andra iPhonokopior 320x240... Och operativet under skalet brukar vara nån Windows-variant

Hade man däremot klonat maskinvara och operativ rakt av (med kanske lite sämre skärm, någon mm tjockare skal osv) för en billig peng skulle man kanske bli lockad att testa.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-30 19:18
Ursprungligen av johan_tanying:

Har man tur är skärmupplösningen 640x480. Annars äår den som de flesta andra iPhonokopior 320x240... Och operativet under skalet brukar vara nån Windows-variant

Hade man däremot klonat maskinvara och operativ rakt av (med kanske lite sämre skärm, någon mm tjockare skal osv) för en billig peng skulle man kanske bli lockad att testa.

om det är det senare så har dom visst klämt in Java också, låter inte så troligt

Aldrig att denna AirPhone har lyckats klona ett riktigt iPhone OS. Det man ser är nog ett visuellt skal ovanpå Win CE eller nåt annat mög. Har inte ens sett en Android-bestyckad iPhone-kopia ännu här i Kina...

En kompis ringde, "skall du köpa en iPhone 4, pöjken köpte nu i Kina..."

iPhone 4 Knockoff Review Finds Look-alike Is Worthless Junk | Cult of Mac

det var en sån här han kom hem med. 2 st ...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-06 21:39
Ursprungligen av Goflorp:

En kompis ringde, "skall du köpa en iPhone 4, pöjken köpte nu i Kina..."

iPhone 4 Knockoff Review Finds Look-alike Is Worthless Junk | Cult of Mac

det var en sån här han kom hem med. 2 st ...

Hahaha... har säkert en bättre antenn än iPhone 4. Kanske lika bra gjord som iPad kina kopian som Engadget testade för några veckor sen.

//Rob

64GB var 64MB, 5Megapixel var 0,3mPixel (VGA?) osv sov...
Mail app kunde bara skicka MMS osv...

fantastisk pryl....

Jag tror det är denna Dalle försökte länka till: YouTube - Airphone 4 Review (Fake iPhone 4)

En video vi såg här på forumet för några månader sen i någon tråd.

Ursprungligen av keptang:

Jag tror det är denna Dalle försökte länka till: YouTube - Airphone 4 Review (Fake iPhone 4)

En video vi såg här på forumet för några månader sen i någon tråd.

Best. Tube. Ever.

En kollega var nyligen i Kina och köpte hela 13 stycken för en spottstyver. Jag kollade på en av dom. Och det var nog det sämsta smäck jag hållt i. Skräp!

Jag har tidigare fått kritik för att jag kallat folk för troll här. Men jag tar risken och gör det igen.

Två personer som gör sina första inlägg på forumet i just den här tråden, och hyllar den här iPhone-kopian som alla vet är skräp. I mina ögon är det inget annat än troll.

Så nu har jag raderat sidospåret som de här trollen orsakade. (totalt 11 inlägg)

/Mod

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag har tidigare fått kritik för att jag kallat folk för troll här. Men jag tar risken och gör det igen.

Två personer som gör sina första inlägg på forumet i just den här tråden, och hyllar den här iPhone-kopian som alla vet är skräp. I mina ögon är det inget annat än troll.

Så nu har jag raderat sidospåret som de här trollen orsakade. (totalt 11 inlägg)

/Mod

Fortsätt med det..

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag har tidigare fått kritik för att jag kallat folk för troll här. Men jag tar risken och gör det igen.

Två personer som gör sina första inlägg på forumet i just den här tråden, och hyllar den här iPhone-kopian som alla vet är skräp. I mina ögon är det inget annat än troll.

Så nu har jag raderat sidospåret som de här trollen orsakade. (totalt 11 inlägg)

/Mod

Åtminstone en av dem hade ärligare - jag tvekar inför att kalla det ärligt - uppsåt än så. Han har annonserat sina telefoner (som han tydligen har en drös av) på swedroid. Mottagandet där har inte varit speciellt mycket varmare. Men troll förutsätter, så vitt jag förstår, ett i övrigt intresselöst uppsåt att orsaka rabalder för dess egen skull.

Ursprungligen av GustafMA:

Åtminstone en av dem hade ärligare - jag tvekar inför att kalla det ärligt - uppsåt än så. Han har annonserat sina telefoner (som han tydligen har en drös av) på swedroid. Mottagandet där har inte varit speciellt mycket varmare. Men troll förutsätter, så vitt jag förstår, ett i övrigt intresselöst uppsåt att orsaka rabalder för dess egen skull.

OK, kanske inte troll i ordets rätta bemärkelse, men det var i alla fall inte i ärligt syfte här på forumet.

Så raderingen kvarstår.

Det visar sig dessutom att det är samma person, och att köra med dubbla identiteter på forumet vill vi inte heller ha.

Men nu lämnar vi det här sidospåret, och återgår till att diskutera denna fantastiska telefon...

/Mod

Förmodligen vill man väl skapa ett förtroende för produkten så att det ser lite bättre ut på blocket.se ...

Alternativt är det väl folk som bara vill ställa till ngt med att vara "käringen mot strömmen" - säga vad man vill men man lever sitt liv intressantare om man köra så rakt igenom

1
Bevaka tråden