Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spambot på 99.se?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Visste inte vart jag skulle lägga det här. Men det verkar som 99.se på något sätt blivit utsatt/genomsökt av någon spambot. Fick följande i min mail idag:

Hej från Christin.
Mitt namn är Christin. Jag såg din e-post idag på www.99.se och det är verkligen acttract mig mycket jag tror att du är den man jag har blitt sett för att dela min kärlek med, Hur är din hälsa? Jag hoppas allt är bra med dig. Jag tror att vi kan gå härifrån, men kom ihåg att avstånd, ålder och färg dosen ingen roll det viktiga är den sanna kärlek och förståelse, i min nästa e-post I skall innefatta min pictuer, jag har waithing för ert svar maila mig med detta postadress ([email protected]) för ytterligare introduktion.
Bye min kärlek
Christin,

Hello From Christin.
My name is Christin. I saw your email today at www.99.se, and it really acttract me alot i believe that you are the man i have been looking for to share my love with, How is your health? i hope all is well with you. I believe that we can move from here ; but remember that distance;age and colour dose not matter what matters is the true love and understanding; in my next e-mail i shall include my pictuer; i been waithing for your reply mail me with this mail address([email protected]) for further introduction.
Bye my love
Christin,

från: christin2lov@yahoo.com

Jag fick två, exakt samma text på det andra men med ett annat namn och en annan mailadres. Jag kör som bara mac, vilket får mig att tro att något/något scannar av 99.se efter mailadresser, såvida det inte (mot förmodan) kommit något virus/worm i mac os som jag inte känner till. Är det bara jag som fått detta mail?

jag har inte fått något mail som hänvisar till 99.se. Men jag lär säga till i den här tråden om jag skulle få det.

Samma sak, fast genom blocket, hände mig häromdagen.

mailat från dominikanska republiken ,....

Jag fick också det där brevet härom dagen. Väldigt roligt, tyckte jag.

Vad ni än gör, svara inte.

Då bekräftar man sin adress bara och sedan börjas det ...

1
Bevaka tråden