Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BootCamp Assistant, partitionera halvfull disk??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag satt och läste om ett spel som inte har en mac klient för tillfället och bestämde mig för att se om bootcamp var installerat från början på macs, och så hade jag BootCamp Assistant, jag hade ingen tanke på att börja prova det just nu, utan tittade bara runt. Då såg jag att det behövdes en egen partition, och att man kunde partitionera på en gång.

Skumt tänkte jag, man kan väl bara partitionera genom att formatera disken samtidigt? Så jag provade och väntade mig ett, "Är du säker på att du vill partitionera?" men det kom aldrig, utan den började jobba, efter 30sek avbröt jag processen med tanken att helvete, vad händer med mina prylar? Backupen var någon vecka gammal.

Så jag vill höra med er, är jag säker eller har något skadats? Datorn började gå lite segt en stund efter, men det var väl en tung process.
Det låter mysko om apple skulle tillåta en partitionering som skulle förstöra data utan att verkligen fråga användaren fler gånger.

Hjälp tack

Du kan vara lugn...
Själv hade jag en halvfull 500 GB-disk som jag körde BootCampAssistenten på, och, det fungerade perfekt med alla filer kvar & intakta...
Lite du på Apple, för det gör vi andra...

/Errka i Hultsfred

Trots att jag avbröt processen alltså?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-06 10:50

Alltid ta kontinuerlig backup oavsett om du gör liknande saker eller ej. Inget är 100%.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-06 10:56

Lita inte blint på Apple, jag tog bort min bootcamp partition och efter det starta inte macen längre. Kunde inte läsa min mac partition längre (valde rätt partition vid borttagning). Som tur va hade jag backup och alla filer gick rädda från den "formaterade" partitionen. Alltid farligt att fixa med sånt skulle jag vilja säga.

1
Bevaka tråden