Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra program till Androidtelefon (HTC Legend)

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får snart hem en HTC Legend med Android innanför skalet. Skulle gärna ta emot tips om bra program och liknande saker för att få telefonen extra nyttig och rolig samt för att samköra den med min mac här hemma samt på resande fot.

Lite information om mitt användande:
• Gmail
• Gmails adressbok samt adressboken i mac os x (om det går synkronisera med googles så lär jag fortsätta att använda båda om inte så blir det googles)
• Använt både Googles kalender och iCal (vilket jag använder nu genom min iPod Touch)
• Twitter
• Wordpress
• Musik/Ljudböcker
• Bra program som underlättar resandet som tex att hitta wifi, söka flyg etc.
• ...

Tack på förhand!

Mvh Daniel

iPhone vs Androidkrig undanbedes!

samkörandet med Macen är väl inget problem att det tas upp.
Vi har säkert plats för en Android-app-tråd med, ingen fara för min del.

Däremot undrar jag bara om det inte finns rena androidforum på svenska?
Det måste ju vara bättre kolla med dem där direkt?

Läs nu inte in i raderna här att jag ber dig dra någon annanstans eller att jag tycker att du inte får vara med oss och leka eller något sånt, för så är det inte.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-07-05 13:41

Fråga på ett HTC-forum så for du nog rätt svar. HTC Forums

Ingen fara, är inte överkänslig ;). Dock så är en del andra känsliga då man inte alltid väljer apples alla produkter ;).

Ska kolla på HTC-forumet.

Tack!

Danne

Du borde kanske ta en titt på sverige största android forum?

Legend | Swedroid

Tackar så mycket

Så lite så.. jag hänger mer där än här nu när jag bytt ut iphonen till en Nexus One : )

Hej!

Du kan få några Mac-svar här på 99:

- Gmail - synkar direkt i luren så fort du angett ditt konto
- Adressbok - ställ in i datorn att den synkar med Google under Konto Inställningar Synkronisera med Google så får du alla kontakter även i luren
- Kalender - synka Ical med Googlekalender så får du all kalenderinfo i telefonen
- Twitter kan du köra direkt i luren
- Wordpress har egen app som du hittar i Market
- Musik/ljudböcker använder jag Salling Media Sync i macen för ca 200 kr som synkar musik/ljudböcker/spellistor från Itunes samt bilder från Iphoto

AndroLib, Find all applications and games available in the Android Market for your Android Phone, HTC Dream, HTC Magic etc... kan du söka ytterligare appar via datorn

Vänligen

Max

Skönt att du tog det på rätt sätt.

Det finns en del som kör Android här, men det måste ju vara nära 100% på en del av ställena du rekommenderas ovan.

Hoppas du är nöjd med din lur. Själv har jag nog inte ekonomi att skaffa den lur jag vill ha ...
Är man student så är man.

maxcarlgren: Tack för tipsen =).
Goflorp: Ingen idé att bråka om småsaker, leder bara till tråkigheter :).

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-06 17:20

Japp swedroid är bra men jag skulle hellre avhandla mina mobilfrågor här på 99 där stämningen känns trevligare och man slipper påhopp bara för att man kör Mac.

Tackar

1
Bevaka tråden