Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Sony Ericsson Media Sync

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-07-03 14:23

SE klient för Mac, SE Media Sync, skulle kunna driva företaget i KK!
Sämre jävla program får man leta efter! Pluggar in min SE Vivaz och försöker föra över låtar från iTunes. Om iMacen till sist hittar luren så går det bara att överföra cirka 70 låtar i taget. Stannar (hänger) sig överföringen så måste man rensa hela luren och börja om från början för att kunna fortsätta.

Ska det verkligen vara såhär?

Näe, det skall det inte vara. Men det är så det är....

Hade Ericsson-lur förr.

a) Ta ur minneskortet, lägg det i en adapter (jävla microkort) lägg i minneskortsläsaren.

b) Överför via BT, tar grym tid, telefonen blir het och upptagen...

c) överför endast 60 låtar ...

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-07-03 17:33

Låter som en helt vanlig Sony Ericsson-användarupplevelse.

Tipset för den som vill slippa behöva stå ut med sånt här och liknande: Införskaffa en iPhone.

Senast redigerat 2010-07-05 00:38
  • Medlem
  • 2010-07-03 18:38
Ursprungligen av akesson:

Låter som en helt vanlig Sony Ericsson användarupplevelse.

Tipset för den som vill slippa behöva stå ut med sånt här och liknande: Införskaffa en iPhone.

Har redan en 3G. Men på jobbet kan jag inte ha en sladd som hänger mellan byxfickan och upp i öronen. Och eftersom man inte kan skicka musik via BT så måste man tyvärr ha en lur där BT-lurar funkar.

Varför motsätter sig Apple att kunna lyssna på musik via BT, någon som vet?

Det är väl inget problem att lyssna på musik över bluetooth och iphone? Vad är det som inte fungerar?

  • Medlem
  • 2010-07-03 19:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är väl inget problem att lyssna på musik över bluetooth och iphone? Vad är det som inte fungerar?

Vad jag har läst överallt så funkar endast samtal via BT i iPhone. Stämmer inte det längre?

Det är inga problem med att lyssna på musik över bluetooth. Fjärrstyrningen är inte fullständig. Du måste använda röststyrning för att skippa/byta låt men det går att lyssna på musik sedan länge

Du måste ha ett par lurar som stödjer A2DP-Bluetooth.
Det är standarden för trådlös stereolurar med BT.

Ericsson har en del headset med in-ear som stödjer det.

  • Medlem
  • 2010-07-03 22:50

Ok, tack för tipsen. Ska kika på det.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-04 00:36

Kom ihåg en kollega som stoppade in USB sladden från en SE K700 till en Mac Pro och hängde hela datorn FUBAR. Efter det förbjöd jag Sonny Ericsson telefoner för de som körde Mac

Ursprungligen av Jetwash:

Kom ihåg en kollega som stoppade in USB sladden från en SE K700 till en Mac Pro och hängde hela datorn FUBAR. Efter det förbjöd jag Sonny Ericsson telefoner för de som körde Mac

Kan bekräfta. En mac med 10.nånting (det här var ett tag sedan), all programvara från SE installerad efter konstens alla regler. I med USB-sladden. Bäng! Kernel Panic!
Efter det fick allt från SE kopplas upp via BT - vilket funkade utmärkt.

  • Medlem
  • 2010-07-04 21:31

Kan någon rekommendera ett par lurar av in-ear-typ?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-04 22:53
Ursprungligen av Dalle:

Kan någon rekommendera ett par lurar av in-ear-typ?

Finns 63 trådar om det, här är en:
http://www.99.se/ipod-iphonetillbehoer/277357-inearlur-soekes-creative-ep630-elelr-natt-annat.html

Lite väl många olika frågor i en tråd. Om vi håller oss till Media Sync-problemet här, så kan vi väl ta iPhone/Bluetooth- och hörlurs-diskussioner någon annanstans.

/Mod

1
Bevaka tråden