Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logga in med ditt ansikte - iSight?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjosan!

Fick precis reda på att det numera finns ett riktigt bra program till Windows som tillåter dig att logga in på din dator med en extern/intern webkamera(kan vara old news men jag har inte hörtalas om det förns idag).
Nu till min fråga, borde det inte finnas ett liknande prog. till OS X? Känns som att iSight vore ypperligt bra till detta endamål?

MVH

Wenkan

Då borde man ju kunna logga in med en bild på personen ....

polarn hade ngt som var rätt vettigt, BT-inloggning.
När hans Telefon (och då alltså han själv) kom i närheten loggades han in, på morgonen "stämplades" han in med i jobbets närvarosystem (lite script där) och han kunde i lugn och ro hämta sin morgonkaffe - det var bara gå förbi datorn först ...

  • Medlem
  • 2010-07-02 22:18
Ursprungligen av Goflorp:

Då borde man ju kunna logga in med en bild på personen ....

polarn hade ngt som var rätt vettigt, BT-inloggning.
När hans Telefon (och då alltså han själv) kom i närheten loggades han in, på morgonen "stämplades" han in med i jobbets närvarosystem (lite script där) och han kunde i lugn och ro hämta sin morgonkaffe - det var bara gå förbi datorn först ...

Det kanske är Airlock du tänker på? Rekommenderas, men det suger ur batteriet totalt om man har en iPhone, tyvärr.

Han hade ngt han körde mot sin Ericsson ngn gammal lur. Inget fancy.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-07-03 00:59
Ursprungligen av Goflorp:

Han hade ngt han körde mot sin Ericsson ngn gammal lur. Inget fancy.

Svenskt program: Salling Clicker. Det gick (går) att göra fantastiska saker med det och lite script. Jag styrde tex all belysning hemma med det.

Salling Software - Home

Edit: Hette Sony Ericsson Clicker i början.

Ursprungligen av jonasn:

Svenskt program: Salling Clicker. Det gick (går) att göra fantastiska saker med det och lite script. Jag styrde tex all belysning hemma med det.

Salling Software - Home

Edit: Hette Sony Ericsson Clicker i början.

Har du själv, eller vet du någon annan som har lyckats få face recongnition att funka med detta program?

MVH

Wenkan

Ursprungligen av jonasn:

Jag styrde tex all belysning hemma med det.

Du får gärna berätta hur du gick tillväga för att göra det.

1
Bevaka tråden