Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mappen Hämtade Filer finns inte i min hemmamapp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min fråga borde nog läggas här.

När jag går in på "Huset" kommer jag till sidan där desktop, bibliotek, dokument, webbsidor, bilder, delat, med flera ligger.
Jag har för mig att även (hämtade filer) skall ligga där också, men nu gör den inte det. Borta?

Skall det vara så, eller är det något fel. Om den borde ligga där hur får jag dit den igen.
Den ligger i dockan.

Tack för svar:)

Jag har förtydligat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om. "Hämtade filer" säger inte speciellt mycket om vad tråden handlar om.

/Mod

Ursprungligen av Lurifax:

Min fråga borde nog läggas här.

När jag går in på "Huset" kommer jag till sidan där desktop, bibliotek, dokument, webbsidor, bilder, delat, med flera ligger.
Jag har för mig att även (hämtade filer) skall ligga där också, men nu gör den inte det. Borta?

Skall det vara så, eller är det något fel. Om den borde ligga där hur får jag dit den igen.
Den ligger i dockan.

Tack för svar:)

Om mappen ligger i docken så kan du bara högerklicka och välja "Öppna "Hämtade Filer"" så ser du ju var den hamnat.

Capeman. Tack för hjälpen. Lätt som en plätt.

Du vet väl att du kan lägga i princip vad som helst i vänsterspalten på ett Finderfönster.
Himla smidigt.

Sånt där man ibland bara måste ha - Kamerans PDF-manual ?
En del småprogram man använder ofta etc.
Dra dit, släpp så skapas ett alias - det tar alltså ingen plats på hårdisken.

Vidare kan du göra en sökning och spara sökningen - den blir då en mapp med ett kugghjul på, lägg den sedan i väsnterspalten så kan du t ex ha "Alla filer >1GB" osv

Så här ser min vänsterspalt ut:

1
Bevaka tråden