Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prestanda problem med G4 800 QS

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En tid sedan köpte jag en ny G4 800Mhz med 512Mb minne. Men jag märker ingen hastighetsskillnad med min gamla G3. Jag brukar köra OutLook Express, Explorer, word, FrameMaker, Illustrator m.m. och Jag använde tidigare G3 400Mhz med ovannämnd applikationer och nu är det samma i stort sätt. En enda stor skillnad är G4 QS är installerad även OS X 10.1.5, men jag kör i Klassisk OS 9.2.2.

Jag undrar om det finns testprogram för att analicera den hastigheten ?
eller om det finns någon som upplevde så här prestanda problemet och hur man kunde förbättra dess prestanda. Det kan vara svårt att påstå vad orsaker är utan att veta alla omständigheter ligger omkring detta problem.

Jag undersökte många sätt men nu är det give-up. Jag är mycket tacksam om någon kan ge mig några tipsar.

Tack på förhand

från Tokyo

  • Medlem
  • 2003-05-26 12:08

Det märks inte så stor skillnad om du inte gör något mer krävande. Om du tar upp en 300MB stor bild i Photoshop, så kommer skillnaden att vara tydlig, däremot.

Du kan, om du vill kolla att virtuellt minne inte är inställt på mer än 1MB, och så kan du göra en disk cache på 16MB. Det kan göra en viss skillnad.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-26 12:14

Tror inte nyare burkar är speciellt optimerade för 9.2 eller classic...

1
Bevaka tråden