Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se en extrem belastning på Safari

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-06-29 23:37

Kolla hur det ser ut när jag stänger 99.se-fönstret en liten stund för att sedan öppna ett nytt.

Det är den där hysteriska Samsung-reklamen, med den epileptiska fjärilen som suger, i dubbel bemärkelse. Ett utmärkt exempel på hur dåligt programmerad Flash-grafik beter sig.

Har städat i tråden (9 inlägg raderade).

Ni får gärna tipsa om program, men gör det då på ett lite snyggare och vänligare sätt, utan att börja bråka.

/Mod

  • Medlem
  • 2010-06-30 09:38

Det är inte bara den. Om man tittar i min skärmdump ser man hur en annan sida på 99.se (med en annan annons, gissar jag) belastar cpu.

  • Medlem
  • 2010-06-30 10:18

Eftersom jag får frågor i PM om vilket program jag visar CPU i svarar jag på det här.
Jag använder iStat Menus 2.0 som är gratis. Jag vet inte om den fortfarande finns att hämta nånstans. Version 3.* kostar 16 dollar.
Diskutera gärna detta och andra alternativ här:
http://www.99.se/ovrig-programvara/

Webbläsaren Camino råder bot på detta då den blockerar både Flash samt vanlig reklam direkt utan att man behöver installera något. Vill man se Flash klickar man på det Flashobjekt man vill se så visas det.

1
Bevaka tråden