Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriet laddar ur

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-25 18:40

Batteriet i min ibook har börjat ladda ur så fasligt snabbt. det hela började, tror jag, när jag uppgraderade till 10.2.6. Förr förlorade jag bara någon procent över en natt, nu har den minskat 25%. Kan någon säga hur jag kommer till rätta med problemet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-25 19:46

Har du kollat dina Strömsparare inställningar? Ibland kan Mac OS X uppdateringar få för sig att nollställa systeminställningar.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-25 20:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ulf Boström
Batteriet i min ibook har börjat ladda ur så fasligt snabbt. det hela började, tror jag, när jag uppgraderade till 10.2.6. Förr förlorade jag bara någon procent över en natt, nu har den minskat 25%. Kan någon säga hur jag kommer till rätta med problemet?

Min Pb 12" uppför sig likadant tappar 25-30% på en natt i vila.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ulf Boström
Batteriet i min ibook har börjat ladda ur så fasligt snabbt. det hela började, tror jag, när jag uppgraderade till 10.2.6. Förr förlorade jag bara någon procent över en natt, nu har den minskat 25%. Kan någon säga hur jag kommer till rätta med problemet?

Har du provat att nollställa PMU:n?

  • Oregistrerad
  • 2003-05-26 09:33
Citat:

Har du kollat dina Strömsparare inställningar? Ibland kan Mac OS X uppdateringar få för sig att nollställa systeminställningar.

Har fixat till strömspararinställningarna som var lite off, som du misstänkte. Få så om det hjälper.

1
Bevaka tråden