Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avatar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-20 11:44

Vad är reglerna för dessa små trevliga bilder? Försökte nämligen ladda upp en och det funkade, fanns den syns tydligen inte...

  • Oregistrerad
  • 2003-05-21 11:16

hallå?

Reglerna är;

jpg eller gif,
64 x 64 pixlar,
max 6000 byte.

dessutom ska du ha skrivit minst 10 inlägg.

/M

Så det är fritt att visa r*ven?

Andersson har aldrig lyckats ladda upp en JPG... även de under 60k

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Så det är fritt att visa r*ven?

Andersson har aldrig lyckats ladda upp en JPG... även de under 60k

6k är gränsen. Lär dig läsa, för bövelen!

Edit: Din avatar är förresten låst. Du får inte byta. Den ska ses som norm för alla att sträva efter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-24 14:20

En kort fråga då, låt oss säga att jag vill spara en bild i jpg eller gif, 64 x 64 pixlar,
Men när jag gör det så brukar bilden hamna på runt 60K??

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-24 14:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredric
En kort fråga då, låt oss säga att jag vill spara en bild i jpg eller gif, 64 x 64 pixlar,
Men när jag gör det så brukar bilden hamna på runt 60K??

Anderssons är på 3551 bytes. Min är på 989 bytes. Jag sparade min i Photoshop som en gif anpassat för webben.

Men 60k för en 64x64-pixelsbild är ju ganska stort? Kolla så att du inte spara den i 32-bitars färgdjup så blir den nog mindre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-24 15:12

Huum?
När jag öppnar den i photoshop, och sedan kollar på bildstorlek så står det 64+64 pixlar och att den ska vara på 12K ,,,men när jag kollar på info på filen sedan så är den på 64K ???
Var kollar/ändrar jag färgdjupet??
Fred

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredric
Huum?
När jag öppnar den i photoshop, och sedan kollar på bildstorlek så står det 64+64 pixlar och att den ska vara på 12K ,,,men när jag kollar på info på filen sedan så är den på 64K ???
Var kollar/ändrar jag färgdjupet??
Fred

Om bilden sparas med förhandsvisning så växer filstorleken.. tänk på det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
6k är gränsen. Lär dig läsa, för bövelen!

Edit: Din avatar är förresten låst. Du får inte byta. Den ska ses som norm för alla att sträva efter.

Menade 6K :rolleyes:

Citat:

Huum?
När jag öppnar den i photoshop, och sedan kollar på bildstorlek så står det 64+64 pixlar och att den ska vara på 12K ,,,men när jag kollar på info på filen sedan så är den på 64K ???
Var kollar/ändrar jag färgdjupet??
Fred

Välj "Spara för webben" i PS. Där kan du optimera storlek och färgdjup så att bilden blir i den storlek du önskar.

1
Bevaka tråden