Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hitta nätverksinställningar i TM

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag gjorde en ren installation av Mac OS X precis innan jag for iväg till landet. Nu har jag upptäckt att jag glömde att memorera mitt användarnamn till min VPN som jag är i behov av.
Jag har en fullständig backup av datorn med hjälp av Time Machine som jag gjorde innan ominstallationen. Den hårddisken har jag med mig men jag får inte över nätverksinställningarna från den till datorn.

Jag valde att inte föra över allt från backupen vid installationen då jag var i behov av att rensa innehållet i datorn. Jag har testat att föra över nätverksinställningarna med hjälp av Flyttassistent, men de förs inte över.

Vet ni om jag kan få över endast nätverksinställningarna med VPN-uppgifterna eller om användarnamnet går att finna i någon fil i backupen?

För att förtydliga så har jag koll på lösenordet, det är endast användarnamnet som jag har förträngt.

Jag har klurat på detta i över ett dygn innan jag skrev här, men det är klart att jag kom på användarnamnet så fort jag hade skrivit här.

Men om någon vet var i nätverksinställningarna man hittar det så kan man ju skriva det för framtida problem.

Senast redigerat 2010-06-28 16:03
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-28 15:35

Testade att ändra namnet på ett VPN konto och filen som OS X skriver till är com.apple.systempreferences.plist som ligger i din användarkatalog under bibliotek och preferences.

Testa att kopiera den till en ny användare och se om du får VPN kontot, lösenordet ligger nog i nyckelringen.

1
Bevaka tråden