Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IP-adress med iPhone tethering?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har iPhone tethered via USB, och om jag knackar in whatismyip.com får jag svaret 78.78.X.Y vilket jag kan se med en lookup är en Telia-adress. Men i Network Preferences står det under iPhone USB "iPhone USB is currently active and has the IP address 172.10.A.B."
Vad är detta för en adress?

Anledningen att jag undrar är att jag försöker koppla upp mig på VPN (Cisco-klient) men den vägrar med anledningen "Unable to acquire local IP address" vilket jag undrar om det har att göra med ovanstående...

Nu blev det kanske två frågor i en men det får ni leva med

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-28 11:44

Telia använder förmodligen en proxy. Det är inget du kan göra åt.

//Rob

OK, så jag har ingen unik IP-adress när jag är kopplad till Telias 3G-nät, utan delar den med alla som går genom samma proxy?
Livet blev just lite jobbigare

Hej,
Tror att någon har fått detta om bakfoten. 172.10.X.X är ditt Interna IP-nummer du har. 78.78.x.x är det IP:et som visas utåt ifrån din Telefon. Anledningen att du inte får ett externt IP utåt på din dator är för att din Telefon är Gateway.

Okej, finns det något sätt att i så fall se till att VPN-tunneln kan etableras via telefon-gateway:en?
Hoppet lever

1
Bevaka tråden