Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Geocaching

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-06-28 00:19

Hej där. Jag tänkte sent omsider börja med lite geocaching och har en geko 201 och en keyspanadapter. Alla trådar om ämnet här verkar 3-4 år gamla, så jag tänkte höra om det hänt nåt sedan dess?

På geocaching måste man antingen köra med GPX (vilket förutsätte att man är premiummedlem för 300 pix/år) eller enkelt och elegant använda Garmin Communicator Plugin. Men, "the Communicator works best with devices that connect to a computer via USB cable". Är det nån som vet om det finns en chans för geko201 + keyspan serial adaptor + garmin communicator plugin?

Garmin | Communicator Plugin FAQs

Garmin | Communicator Plugin Test Page

Det är ju alltid ett alternativ att mata in koordinaterna manuellt i GPS:en, det brukar jag göra. Lite tidsödande kanske, men

  • Medlem
  • 2010-12-30 22:06
Ursprungligen av staed:

Det är ju alltid ett alternativ att mata in koordinaterna manuellt i GPS:en, det brukar jag göra. Lite tidsödande kanske, men

Jag har fått det att funka nu, mha programmet MacGPS. Men det är smidigare att knappa in för hand...

1
Bevaka tråden