Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

trådlöst ljud stör ut trådlöst nätverk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-24 10:02

Tjenare!

Jag fick som premie i en tidning trådlös ljudöverföring från dator till stereo...

Allt funkar klockrent tills dess att du vill köra spotify tex, så fort jag stoppar i enheten i datorn så dör det trådlösa nätverket.... så drar jag ur den ur datorn, då kommer nätverket igång omedelbart! Är det en medveten "störning" för att utesluta streaming från spotify mm eller är det något som man kan undkomma?

Det är väl något liknande HQ Products, Catalogue, Computer Supplies, Speakers/Headphones, HAV-TRANS20 jag har.... 2,4GHz... ah, kan inget om sånt

Någon som kan hjälpa?

Tackarrrrr

mvh Uffe

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2010-06-24 10:12

Det är nog ingen medveten störning, dock ligger de garanterat båda två på 2.4GHz bandet. Men dör internet TOTALT ?! Står enheterna nära varandra ?(Flytta på dem lite, ibland kan 20 cm gör underverk) På många trådlösa routers kan man någonstans i menyerna välja olika kanaler, testa och byt till annan kanal.

Såg nu att det är BARA när du kör spotify. Så du kan köra ett annat musikprog. utan att det stör ???

Då redigerar jag IGEn Produkten på bilden ligger på 864MHz, vilket är långt ifrån 2.4GHz. Kolla vad dina trådlösa hörlurar verkligen ligger i för frekvensband. För du skrev att de på bilden bara var nått liknande.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-24 10:56

Hej igen!

Det är 2,4GHz står på produkten:) det trådlösa dör med en gång när jag trycker i sladden oavsett om spotify är igång eller inte, har provat med alla möjliga avstånd mellan enheterna, även att vara nära och långt bort från routern!

Mvh Uffe

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2010-06-24 15:01

Tycker det låter mer som det är en bugg med hårdvaran/mjukvaran jämtemot (heter det så ?? ) OSX.

Om ditt W-lan stendör DIREKT du bara pluggar in din ljudenhet skulle jag testa med att plugga in ljudenheten i en annan dator, helst brevid din "vanliga" dator och se vad som händer. Har läst tillräckligt om kommunikationssystem för att säga att det skall vara en jädra uteffekt på din ljudenhet för att ditt w-lan ska total-dö på en sekund.
Så jag röstar för hårdvaru/mjukvaru problem snarare än att de stör varandra.

Skriv gärna vilken dator du använder, vilket OS samt vilken router och vilken trådlös ljudenhet du har så kanske fler kan hjälpa dig Om det finns fler som upplevt samma problem.

Senast redigerat 2010-06-24 15:16
  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-26 16:28

jag har precis samma problem med min mbp som lillgrabbens pc..... måste nästan va att dom ligger på samma frekvens ska kolla lite mer i morgon'

mvh Uffe

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-26 18:14

Byt kanal på ljudburken och/eller ditt WLAN.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2010-06-27 13:24

Dör det trådlösa nätverket på din EGEN dator ! när du pluggar in ljudenheten i din sons dator med ?
I så fall stör de varandra, men det är viktigt att kolla det trådlösa nätverket på den ANDRA
datorn så man inte kollar nätverket på den datorn ljudenheten är inkopplad på.
Men visst kan de störa varandra, låter bara skumt att det är så illa att nätverket går ner totalt !

1
Bevaka tråden