Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari kraschar på SVT Play pga Flash

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker se fotbolls-VM, men Safari kraschar varannan minut ungefär, på grund av Flash.

Någon som upplever samma problem?
Kör FlashPlayer 10.6 under Safari 5.0 på OS X 10.6.4.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-25 18:43

Flash 10.6? Jag trodde senaste version var 10.1.

//Rob

Kanske därför det strular då. Jag tog min Delorean och drog till framtiden för att installera FlashPlayer 10.6, men Safari 5.0 kanske inte är redo för det ännu.

Nä då, jag har inte koll på Flashs versionsnummer, utan gick bara på vad felmeddelanderutan säger.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

...jag har inte koll på Flashs versionsnummer...

Då är det kanske dags att få lite koll, och eventuellt installera en nyare version...

Här kan du se vilken version du har:
Adobe - Flash Player

I skrivande stund är 10.1.53.64 den senaste versionen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Då är det kanske dags att få lite koll, och eventuellt installera en nyare version...

Här kan du se vilken version du har:
Adobe - Flash Player

I skrivande stund är 10.1.53.64 den senaste versionen.

Det är den jag har.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-25 22:32

Jag har samma problem, råkat ut för det flera gånger och inte bara med SVTplay.
Men med Firefox kraschar den inte, inte ännu i alla fall.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-25 22:47

Nu kör jag inte med Safari men testade för sakens skull och jag hade inga problem under tiden jag testade, vilket var runt 15-20 min.

Om du installerat en nyare beta kan du få dessa problem. Hos mig var det så. Avinstallerade och slängde in officiella 10.1. Problem solved.

Jag har också 10.1.53.64 och problem med krascher.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-01 19:29

Väcker liv i tråden; har också ovanstående Flash-version och Safari kraschar väldigt ofta. Dock står det då att insticksmodulen Flash 10.6 har orsakat kraschen men enligt Adobes hemsida har jag alltså 10.1.53.64.

Hur löser man detta dilemma?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-01 21:04
Ursprungligen av CEk:

Väcker liv i tråden; har också ovanstående Flash-version och Safari kraschar väldigt ofta. Dock står det då att insticksmodulen Flash 10.6 har orsakat kraschen men enligt Adobes hemsida har jag alltså 10.1.53.64.

Hur löser man detta dilemma?

Kraschar det bara i Safari, eller är det likadant i t.ex. Chrome? Tror inte det finns så mycket att göra om det kraschar i Chrome också, får väl snällt vänta tills Apple eller Adobe uppgraderat respektive del, och vi vet ju hur snabba de är på att tillmötesgå varandra.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-01 22:52

Testade samma sida i Chrome, där får jag bara upp en massa ledsna pusselbitar där flashen ska vara, samt att jag i överkant får meddelande: "Följande plugin-program har upphört att fungera: Flash Player Plugin for Chrome.". Mycket märkligt, det är en officiell hemsida för ett fotbollslag och skulle bara kolla några videoklipp. Nu får det se till att bli sams de där två!

Ursprungligen av ibish:

Kraschar det bara i Safari, eller är det likadant i t.ex. Chrome? Tror inte det finns så mycket att göra om det kraschar i Chrome också, får väl snällt vänta tills Apple eller Adobe uppgraderat respektive del, och vi vet ju hur snabba de är på att tillmötesgå varandra.

1
Bevaka tråden