Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cinema Display knäpper

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte nyligen en Cinema display till min Macbook Pro.
Problemet med den är att det ständigt knäpper. Ljudet ändras lite beroende på ljusstyrkan. På max ljusstyrka är ljudet mer ihållande, och surrar mer än det knäpper.

Det låter lite som ett el fel. Skulle väl kunna jämföra det med när en fluga åker in i en elektrisk flugsmälla.

Har läst en del på amerikanska forum där folk har liknande fel, men inte fått något riktigt bra svar på frågan.

Någon som har liknande ljud / problem?
Hur ställer sig Apple till knäppandet /tickandet?

Är det t.ex. enstaka modeller som har detta problem, eller är det allmänt känt?

I vilket fall är det oerhört irriterande när detförövrigt knäpptyst i rummet.

(Jag brukar förövrigt ha all annan elektronisk utrustning och lampor avstängda, så har svårt att tro att någon annan elektronik kan störa skärmen)

Har en 24" LED Cinema display - helt knäpptyst. Säger inte ett jud.

Låter det som ngn form av elektriskt överslag (gnist) så hade jag direkt tagit den till ett serviceställe och låtit en servicetekniker lyssna och se på den.

Ljud är också bland det svåraste att diskutera, det blir bara mer eller mindre klumpiga uppskattningar och beskrivningar. Låt ngn utbildad ställa den på bänken och lyssna.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-25 11:57

Prova med att sätta skärmen och datorn på varsitt vägguttag.

Låter vettigt, är dock inte så sugen på att sätta mig på bussen med en 24'' CD. :/

Jag har två stycken ACD 24'' - som lider av exakt samma fenomen!
(Bytade dessutom ut den ena pga. färgskillnader, men ersättningen hade samma problem.)

Jag ska ringa Apple på tisdag, och återkommer sedan med Apple's syn på det hela..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-05 21:56

Starfruit, vad blev Apples svar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-13 11:13

Min ACD 24" knäpper lite när jag slår på den efter att den varit avstängd under natten.

Men det knäppandet sker bara första halvtimman ser försvinner det, tror jag har att göra med temperaturskillnader och rörelser inuti skärmen. En del tv-apparater har ju detta fenomen också.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-13 11:47

Prova att vända på kontakten i uttaget, ibland gör detta skillnad.

1
Bevaka tråden