Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var köper man dockningsstation till iPhone 3GS?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Vart köper man en billig och bra docknigsstation till 3GS´n?

Har sett att philips har en, men finns det någon billig bra som någon kan rtekkomendera?

Dockningsstation?

Det beror ju på vad du lägger i ordet. Apple har en egen kloss som du bara pluggar iphonekabeln bak i klossen.

Vill du ha radio, en eller flera högtalare osv så rekommenderar jag ett besök på stormarknaden. JVC har en del bra grejer.
Bor du i Gbg så har macForum en del saker uppställda.

Tjena,

Menar mer klossen som du enabart har som ställ för laddning / synkning med datorn... Fast Apples egna är lite väl saftig prissatt jag tänkte om det fanns 3e parts för nån hundringar och om någon hade ngn att rekommendera? Vet att Philips har en tex...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-06-23 20:45

Tycker man 299:- är dyrt kanske man inte ska ha en iPhone anser jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-23 22:29
Ursprungligen av CEk:

Tycker man 299:- är dyrt kanske man inte ska ha en iPhone anser jag.

Beror väl iofs mer på syftet på vad man ska ha den till?

Bara för att du köper en merca för en miljon så kanske du inte MÅSTE köpa däck för 25000 kr när du kan köpa däck för 8000 kr.

Jag har en icke orginal för ett helt annat syfte då apples egna suger i det avseendet jag ska ha den till..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-06-24 09:10

Den parallellen kan jag dock inte hålla med om; har man köpt en dyr bil (med antagligen ganska många HK förmodligen) så förstår jag inte varför man skulle snåla in på en sådan viktig grej som däck. Har man råd med Mercan så bör man nog ha råd med däcken.

Ursprungligen av Cokey:

Beror väl iofs mer på syftet på vad man ska ha den till?

Bara för att du köper en merca för en miljon så kanske du inte MÅSTE köpa däck för 25000 kr när du kan köpa däck för 8000 kr.

Jag har en icke orginal för ett helt annat syfte då apples egna suger i det avseendet jag ska ha den till..

Ursprungligen av CEk:

Tycker man 299:- är dyrt kanske man inte ska ha en iPhone anser jag.

Allvarligt, vad är det för argument, bara för att man köpt en iphone för dyra pengar betyder väl inte det att man vill spendera ännu mer pengar på en överprissatt plastbit?

Hannes

Tvärtom. Har man köpt en Iphone så måste man se om sina utgifter ett tag - leta röda lappar etc. Detta är egentligen den sannare logiken.

300 spänn för dom där platsbitarna med inbyggd kontakt ÄR ju absurt - men så är det alltid med tillbehör till BMW, Rolex, Iphone etc. Det verkar som om det MÅSTE vara dyrt för att huvudprylen är dyr. Jo, jag tror det är policylogik bakom - ty prylarna kommer alla från Kina och kostar egentligen 3 spänn. :-D.

Ursprungligen av CEk:

Tycker man 299:- är dyrt kanske man inte ska ha en iPhone anser jag.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-06-27 18:18
Ursprungligen av CEk:

Tycker man 299:- är dyrt kanske man inte ska ha en iPhone anser jag.

:D:D:D:D

Phu.... nä men allvarligt.

Jag köper gärna t ex en sladd för 115:- istället för 250:- om den gör exakt samma sak och funkar lika bra.

Men tack för skrattet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-23 23:03

Jag tog och slipade ur min gamla, som följde med iPhone 2G, med en dremell. Syns inte alls att man gjort ingreppet när telefonen är på plats. Litet tips

Men hallå.

Alltid när det skall vara "billigt" så betyder det ju att man värderar sin egen tid till NOLL.

At sitta och leta upp en på eBay, betala den till ngn Shanghaiboende kille som skall lägga den i ett obetydligt madrasserat kuvert och skicka runt klotet. Har man tur kommer den fram hel.
Det tar tid beställa, tid pilla, tid vänta etc.

Apples är alldeles utmärkt, hänger på hyllan i affären, kostar 300:- men jag anser ändå att det är en nobrainer att skaffa den. Luren står snyggt. Tryck in sladden bakpå, en 3,5mm utgång finns bakpå.

Ju äldre jag blir desto mer värderar jag tid. Förr kunde jag lägga tio timmar på att fixa en grej som hade kostat 200:- att handla. Nuförtiden köper jag prylen och använder tiden till ngt vettigt.

Som en kompis sa som är Bilmek

"Antingen kan jag kakla badrummet själv på 18 timmar, eller så kan jag jobba 8 timmar och betala kakelkillen att han kaklar på 4 timmar. Resten av tiden kan jag umgås med mina barn"

299:- för en plastbit är absurt... Jag behöver inte dockan igentligen på något sätt, men skulle vart nice att ha att ladda luren i.

Lika lite som jag betalar 150:- för en liter mjölk så betalar jag inte 299:- för en plastbit, hade jag vart beroende av plastbiten så hade funktionsvärdet berättigat priset och man hade köpt den, men som "bonus tillbehör" är den inte värd 299:-, inte för mitt användningsområde.

Men som sagt frågade bara om någon visste ett billigare altiernativ. Tack till keptang som gav mig svar på frågan!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-24 22:56

Fast jag skrev ju inte att däcken var sämre för att dom kostar 8000 kr än 25000 kr.. Eller hur? Men dom kanske inte var lika breda eller feta som dom för 25000 kr var...

Förstår du logiken? Eller du vill bara märka ord?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-06-24 23:23

Lite extrem jämförelse men det finns ju antagligen en skillnad eftersom t.ex F1 använder bara kända märken, man ser knappast några kinagummin på dom. Så jo, däck finns det nog en aningen skillnad på gällande säkerhet, slitage etc. Nu är det väldigt OT så ber om ursäkt för det. God lycka i jakten på en dockstation till trådskaparen!

Ursprungligen av Cokey:

Fast jag skrev ju inte att däcken var sämre för att dom kostar 8000 kr än 25000 kr.. Eller hur? Men dom kanske inte var lika breda eller feta som dom för 25000 kr var...

Förstår du logiken? Eller du vill bara märka ord?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-06-27 18:20
Ursprungligen av CEk:

Lite extrem jämförelse men det finns ju antagligen en skillnad eftersom t.ex F1 använder bara kända märken.

tyda.se - Resultat för "sponsor"

Snälla pöjkar. Detta är sandlådenivå!

Jag gjorde i alla fall så att jag köpte den docka på Tradera, tror jag betalade 50kr eller något. 3,5mm pluggen funkar inte med iphone men står snyggt och laddas det gör det!

Ett litet tips ibland alla jämförelser och ordmärkelser!

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-07-01 10:13
Ursprungligen av soulman79:

Hej,

Vart köper man en billig och bra docknigsstation till 3GS´n?

Har sett att philips har en, men finns det någon billig bra som någon kan rtekkomendera?

Denna rekommenderar jag, kommer från kaptex.se som jag driver. Snygg praktisk och billig.
Justerbar docka - 189:- : KaptenX, iPhone tillbehör till Sveriges lägsta priser

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2010-07-07 14:14

Här kanske?
DealExtreme: Search for iphone dock (200 products in 20 categories)

Jag har köpt en del sladdar till iphone och en del annat från DX, så de är inte skumma.
Dessutom fri leverans på allt.

Ursprungligen av mattiL:

Här kanske?
DealExtreme: Search for iphone dock (200 products in 20 categories)

Jag har köpt en del sladdar till iphone och en del annat från DX, så de är inte skumma.
Dessutom fri leverans på allt.

Även jag handlat därifrån. De är helt ok. De har dock en förkärlek till madrasskuvert med väldigt lite madrass i... Beställa en ficklampa i Aluminium och ngt ömtåligt i samma påse.. nä...
Kuvertet jag öppnade häpnade jag över att det överlevt runt klotet...

Oavsett diskussionen om vad som är dyrt eller inte så skulle jag undvika telias butiker - de var i alla fall tidigare rejält dyrare på Apples docka (som är suverän att ha för enkel laddning och inkoppling(

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2010-07-12 17:08

300 spänn för en "plastbit" som dom flesta här kallar det är inte dyrt. Visst, du kan köpa nått skit från kina som inte är certifierat, pajjar telefonen när den står där i kan du säga hejdå till din garanti på telefonen.

Nån drog en "det kostar 3kr i kina", visst, t.om jag förstod att det låg ironi i det uttalandet. Du har plastbiten, du har elektroniken där i, du har det NYA certifierade chippet från apple som är dyrare än tidigare modeller för tillverkare att köpa, du ska göra specialförpackningar, det ska skeppas jorden runt, det ska betalas moms och tull på vägen in.

Men jag håller med ovan, varför spendera en jävla massa tid på att hålla på trixa med order från kina och paypal osv när du enkelt kan om du har en butik nära, glida in och handla eller beställa från nån svensk nätbutik med nästa dags leverans.

Vilken elektronik är det i dockningstationen för iPhone?

Här finns en lägre prissatt docka på Kjell och Co
Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehr fr hemelektronik

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-07-14 12:49

kapetenx.se har mycket tillbehör bland annat docka

1
Bevaka tråden