Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InD CS4 går inte att installera om

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-06-23 12:42

Jag skulle ta hem en uppdaterare för InD CS4 till 6.0.5 vilket ledde till att InD inte gick att starta alls.
Nu kan jag inte installera om InD. Jag har försökt mig på alla tips på Adobes hjälpsite, kastat ut CS-paketet, kört Creative Suite Cleanup osv. Det enda felmeddelande jag får i installationen är

Citat:

Adobe InDesign CS4
Error:
Error 2.

Adobe Support Advisor sade först att det är fel på typsnitten, men inte mer än så. På Adobe.com står det att man ska kolla behörigheter på typsnitt och om de är låsta. Det hjälpte inte heller.
Efter Creative Suite Cleanup och nyinstallation säger Adobe Support Advisor följande:

Citat:

The module found no issues to report for the selected log file.
If you continue to have difficulties with the application,
please contact Adobe Support: http://www.adobe.com/support

Vad fan är detta?

  • Medlem
  • 2010-06-23 14:45

Nu fick jag "tillbaka" felet i Adobe Support Advisor:

Suite or product: Adobe Creative Suite 4 Design Standard 4.0
Issue description: id18470: Unable to update an installed font when installing the Adobe Creative Suite 4 product
Click here to read the Knowledge Base article

Jag har sedan sist kastat ut en del dubbletter av typsnitt som Microsoft har installerat.

  • Medlem
  • 2010-06-23 15:31

Inte heller hjälpte det att kasta ut CS3 eller att kasta ut alla typsnitt som inte följer med systeminstallationen.

  • Medlem
  • 2010-06-23 16:59

Nu har jag kopierat själva programpaketet från en annan dator, och kan i alla fall få igång InDesigns startprocess. Men jag kommer inte längre än hit:

  • Medlem
  • 2010-06-23 23:34

Blir till att blåsa datorn i morgon, dårå...

  • Medlem
  • 2010-08-11 23:07

Det blev semester och saken fick bero. Nu är CS2, CS3 och CS4 installerat liksom allt annat inklusive ett helt rent OS. Skrev nollor för säkerhets skull...

1
Bevaka tråden