Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tillgängliga prenumerationer till Ical - Summering

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-06-21 14:34

Jag har med tiden förstått att det finns finurliga prenumerationer man kan göra i ical som t.ex. adderar veckodagar, helgdagar och annat som kan vara av intresse för vissa

Det som retar mig lite är att man skall behöva googla och leta så mycket för att få tag i dessa livsnödvändiga tips Eller så är det bara jag som letar dåligt....Men allvarligt talat, finns det inget forum som aggregerat samlar ihop tips som detta? Det blir rätt mycket läsande om man skall gå igenom alla träffar på sökningen ical här t.ex. Inte många som typ svarar på frågan "Tillgängliga prenumerationer till Ical - Summering", därav min rubrik

Och vad fungerar och inte? Tex kan jag konstatera att jag testat fyra olika för att addera helgdagar men endast en har varit komplett.

Sen undrar jag om man på något sätt kan se hela årets innehåll (kan man exportera ut till excel eller likn?) för att se om det finns dubbletter eller felaktigheter

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-06-21 15:31

I iCal: Kalender -> Hitta prenumerationer...
Tar dig till Apple - Downloads - Mac OS X - iCal Calendars

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-06-23 10:31

Tack för tipset, där har jag letat. Men om vi tänker oss mer svensk-relaterat? Det är lite tunt med det där. Och gärna lite mer uppdaterat.

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-06-23 10:40
1
Bevaka tråden