Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera kod mellan Aptana och DW

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-06-22 11:33

Innan jag börjar denna diskussion och ställer en liten fråga måste jag för alla berörda parter poängtera att jag enligt befallning har gjort allt jag kan för att få svar på frågan i fråga! Jag har sökt på google och skrivit "kopiera text mellan Aptana och Dreamweaver site:99.se". Inga matchande resultat fanns.
Det jag undrar är:

Jag kan inte kopiera kod mellan Aptana och Dreamweaver. Vet någon varför? Gör jag fel? Ska det inte gå att göra det? Eller är det kanske någon inställningsfråga? Någon som vet?

Mycket tacksam för svar!

Hur artar sig problemet. Det fungerar för mig, dock på i pc-miljö. Går det inte att kopiera eller klistra in? Går det till andra program (kopiera o klistra in) från både Aptana o DW?

Ursprungligen av KOL:

...Jag har sökt på google och skrivit "kopiera text mellan Aptana och Dreamweaver site:99.se". Inga matchande resultat fanns...

Först ett tips angående sökningar...

Du ska nog inte vara så specifik. Om jag skulle söka så hade jag nog börjat med t.ex "kopiera till Dreamweaver".

Om man då hade fått väldigt många träffar så kunde man begränsa sökningen genom att lägga till fler ord, som t.ex "Aptana".

Ursprungligen av KOL:

Jag kan inte kopiera kod mellan Aptana och Dreamweaver. Vet någon varför? Gör jag fel?

"Kan inte kopiera" säger inte speciellt mycket om problemet.

Så nästa tips är att beskriva problemet och symptomen bättre. Hur ska vi kunna berätta vad du gör fel, när du inte berättar vad du gör?

Och nästa tips är att alltid berätta vilka versioner av programmen det handlar om. T.ex. om det är en inställningsfråga, så kan ju inställningarna se olika ut i olika versioner.

Ju mer information man lämnar, desto färre motfrågor krävs innan man kan komma igång med konkreta tips, råd och lösningar.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-06-27 00:04

Jag har en MacBook Pro, Dreamweaver 8 och AptanaStudio 2.0.4.1268158907(ja, alla de siffrorna är med, om det nu säger nåt). Jag försöker ju berätta vad jag vill göra. Här kommer ett förtydligande:

Jag vill kopiera kod från AptanaStudio till DreamWeaver. Jag markerar koden i Aptana, klickar på cmd+c, byter program till Dreamweaver och trycker cmd+v. Det enda som händer är att rutan i DW som ber dig uppdatera, kommer fram. Ingen kod har dock dykt upp(den gör heller inte det då jag klickar i rutan). Varför gör det inte det?

När jag gör exakt samma sak men klistrar in det i word, funkar det finfint!

Mer du vill veta?

1
Bevaka tråden