Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Multitasking på 3G

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det går rykten om att man kan multitaska på Iphone 3G. Vet någon hur man gör det?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-21 23:23

Det är inga rykten utan det går...hade du googlat innan du frågade hade du direkt hittat svaret på din fråga.

Det är om du jailbreakar i så fall. Apple stödjer det inte officiellt.

Det går alltså inte med iOS4 i 3G ?

Om du kan installera iOS4 i en 3G-Iphone via iTunes - vilket man kan - så betyder det att Apple anser att man viss kan installera iOS4 på en 3G-Iphone.

Vilka fuktioner i detta iOS4 som funkar och vilka som inte funkar i en 3G-Iphone är en annan sak (t.ex. så funkar inte multitasking och en del annat - om man inte krackar luren så klart).

Bara för att en fuktion inte kan utnyttjas av en Iphone betyder INTE att man inte alls överhuvudtaget kan installera det OS'et. Bara för att man inte kan använda motorn i en Volvo till att göra glass så betyder det inte att motorn inte passar under huven eller att man inte skulle kunna köra bilen med motorn via hjulen som rullar på vägbanan. Etc. Etc. Etc.

Ursprungligen av Firechild:

Det går alltså inte med iOS4 i 3G ?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-24 00:17
Ursprungligen av firechild:

det går alltså inte med ios4 i 3g ?

nej....

Ursprungligen av zappee:

nej....

iOS 4 går i alla iPhones utom den första. Däremot får du inte med alla funktioner (ex. multitasking) om du har 3G. 3GS får alla funktioner som inte kräver hårdvaran i iPhone 4, som i sin tur givetvis får alla funktioner.

Men har du GSM-modellen från 2007 är det kört. Samma gäller första generationen iPod touch från samma år.

Jag testade kör Multitask på 3G:n, luren blir väldigt, väldigt seg....inget att rekommendera.
Hw klarar helt enkelt inte av det som sagt.
Jag backar nog till "officiell" iOS4 till helgen....
Sen får jag ju den nya luren (4:an), då blir det multitasking:)

Ursprungligen av marcushedenstrom:

iOS 4 går i alla iPhones utom den första. Däremot får du inte med alla funktioner (ex. multitasking) om du har 3G. 3GS får alla funktioner som inte kräver hårdvaran i iPhone 4, som i sin tur givetvis får alla funktioner.

Men har du GSM-modellen från 2007 är det kört. Samma gäller första generationen iPod touch från samma år.

Lite samma grej med iOS 3. Funkar för den näst senaste modellen men funkar bäst med senaste, och funkar knappt alls med en äldre. Intrycket jag får är en naturlig 2 års cykel med mobilköp från Apple. Min 3GS funkar bra med iOS 4 och jag saknar inte en kamera där fram osv. Så nya iPhonen är bara ett litet steg upp för mig men iPhonen nästa år kommer vara ett högre steg så då lär jag byta.

Ursprungligen av poseidon84:

Lite samma grej med iOS 3. Funkar för den näst senaste modellen men funkar bäst med senaste, och funkar knappt alls med en äldre. Intrycket jag får är en naturlig 2 års cykel med mobilköp från Apple. Min 3GS funkar bra med iOS 4 och jag saknar inte en kamera där fram osv. Så nya iPhonen är bara ett litet steg upp för mig men iPhonen nästa år kommer vara ett högre steg så då lär jag byta.

Intrycket jag får är att köpa ny varje år och kränga den gamla. Med tanke på anderhandsvärdet på en 1år gammal Iphone blir det typ samma pris som att köpa en vartannat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-24 10:56

Det går som sagt, men det är inte njutbart. Rent praktiskt så gör du först en jailbreak av luren som antingen direkt aktiverar multitasking och bakgrundsbilder eller så går du in i efterhand när du installerat OpenSSH via Cydia och själv modifierar ett värde i en .plist-fil så att du aktiverar de funktioner du saknar. Låter det komplicerat? Undvik i så fall att försöka. Annars så är det bara att köra på! Googla för att hitta rätt guide.

1
Bevaka tråden