Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tokig av felmeddelande ang NTFS format

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 15:25

Blir tokigt på detta. Får hela tiden (efter något fel som inträffade med en läsning till min externa disk) upp ett meddelande vid start, om någon extern enhet är kopplad till datorn, och jag kommer inte åt filerna på disken.

Har provat att avinstallera och installera Tuxera NTFS på nytt men det hjälper inte. Vad är problemet undrar jag nu och hur får jag bukt på det? :S

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-21 15:33

Känner igen detta från NTFS-3G. Efter jag körde in Paragon så har jag aldrig haft några såna här fel, och tycker att hastigheten är mycket bättre i Paragon:

PARAGON Software Group - NTFS for Mac, communication channel between Mac OS X and Windows

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 17:09
Ursprungligen av Jetwash:

Känner igen detta från NTFS-3G. Efter jag körde in Paragon så har jag aldrig haft några såna här fel, och tycker att hastigheten är mycket bättre i Paragon:

PARAGON Software Group - NTFS for Mac, communication channel between Mac OS X and Windows

Tack för tipset! Dock så får jag fortfarande ett felmeddelande när jag matar in disken. Provat med två diskar båda formaterade i NTFS format. Har också provat att avinstallera alla drivrutiner men ändå pratar den om Tuxera vid inmatning. Kan väl inte vara så illa att jag bli tvungen till att ominstallera OS X nu?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-22 00:26
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 09:59
Ursprungligen av Jetwash:

När jag skriver in kommandot i Terminalen så får jag meddelandet att någon sådan plats finns inte. Med det så bör allt som har med Tuxera NTFS vara raderat. Fast ändå när jag trycker in ett USB minne i NTFS format får jag upp likförbannat ett felmeddelande.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-22 11:47

Testa att installera Paragon så kommer den nog att ta över NTFS hanteringen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 22:20
Ursprungligen av Jetwash:

Testa att installera Paragon så kommer den nog att ta över NTFS hanteringen.

Se där, nu fungerar det att både läsa samt skriva till NTFS enheter. Tack så mycket för din tid och hjälp. Härligt att slippa bråka med det här i fortsättningen.

1
Bevaka tråden