Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte in på vissa hemsidor

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena

sitter här med två mac datorer och undrar om safari har ställt till problemet eller självaste internet ??

problemet är att när jag försöker gå in på större hemsidor ex. bet365.se eller hotmail.com så går det helt enkelt inte , medans aftonbladet.se och alla andra nyhetssajter fungerar snabbt och perfekt.

försökt med popups och olika safari inställningar men inget fungerar har även stängt av modemet.

är det någon som är ett riktigt proffs och förstår sig på detta ??

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-06-20 20:53

Vad har du för internetleverantör? Bredbandsbolaget har lite problem just nu ... kommer inte heller in på sidorna du nämner.

då är det säker deras problem ... har samma leverantör

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-06-20 21:02

Verkar vara rätt omfattande med. Kommer inte in på MSN heller. Var o varannan sida kommer jag inte åt. Steam lär också vara drabbat hörde jag från en bekant

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-20 21:11

Samma sak här och jag har också Bredbandsbolaget, skönt att höra att man inte är ensam.

Dock så är det märkligt, jag kan t ex inte komma in på http://mail.google.com med FireFox men det är inga som helst problem med Safari. Att nå Google är dock inga problem i någon av läsarna.

Borde det inte vara problem i båda läsarna ifall källan till problemet är Bredbandsbolaget?

Edit - Här är informationen från Bredbandsbolaget :

Ditto: BB, problem

Allt om Mac är kanske inte rätt forum...

LCR

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-20 21:58

Tack för informationen.

Nu fungerade Hotmail för mej i alla fall.

Om det är permanent eller ej vet jag inte.

LCR

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-20 23:39

Jag har också haft samma typ av problem dem senaste dagarna dock inte märkt av något just idag. Jag har Telia som nät.

Har funderat på att det är internetleverantören som klyddar. Och jag vet också att dem senaste dagarna så har det varit totalstopp för all form av jobb på telias nät för att inget skulle hända under Bröllopet i Stockholm. Så deras fokus har kanske legat i stockholm dem senaste dagarna...

1. Har flyttat tråden till rätt forum. När ni startar nya trådar, försök tänka efter lite angående trådens placering. "Allt om Mac" är till för sådant som inte passar in i någon av de andra forumdelarna.

2. Har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

Problemet ligger hos Level 3, alltså utanför BBB:s kontroll. BGP-strul. Åtgärdat sent igårkväll.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-21 11:01

Jag hade inga problem igår, men det är väldigt ostabilt och dålig hastighet idag. Telia...

1
Bevaka tråden