Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använda Airport med stängd MBP med extern skärm?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt ett ställ till min MBP som gör att den står på höjden för att spara yta på skrivbordet (sen ser det snyggt ut), därefter kopplar jag den till 24" LED displayen.
Problemet är att airport inte kan ta emot några signaler. Tar jag bort MBP från stället och öppnar skärmen med en decimeter så funkar den klockrent med nästan maximal mottagning. Känns ganska frustrerande då jag vill använda den som stationär vid skrivbordet med självklar tillgång till trådlösa nätet.

Kan man fixa detta på något sätt?

Låter ju skumt. Själv haft MBP'n på högkant ett tag, det funkade bra.

Datorn ligger idag stängd under en LED 24" - det funkar utmärkt.

Vad händer om du vinklar Airportboxen så den är i samma plan
(liggande dator - liggande airport, stående dator - sätt Airport på väggen) ?

Har testat tipsen men funkar inte hur jag än gör. Trist men det borde ju gå att fixa, en sån tabbe gör nog inte apple. Googlade och såg många trådar om detta men många olika svar också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-19 23:43

Det bör fungerar även som stängd. Ang skärmen. Har du kopplat i alla sladdarna till datorn? Även USBn.

Svar ja, funkar inte ändå

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-06-20 10:25
Ursprungligen av Tridnod:

Problemet är att airport inte kan ta emot några signaler. Tar jag bort MBP från stället och öppnar skärmen med en decimeter så funkar den klockrent med nästan maximal mottagning.

Prova att *bara* ta bort den från stället men inte öppna skärmen. Du har ändrat på två saker samtidigt och kan därmed inte avgöra vilken av dom två som gör att det fungerar.

Gjort så, fungerar ändå inte.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-06-20 15:19

Provat att byta

kanal i AirPort?

1
Bevaka tråden